سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات از اجرای طرح روکش مزار مطهر قمر بنی هاشم توسط بانوان هنرمند در اراک خبر داد.

حجت الاسلام بهنام حبیبی راد، مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات، مسجد حجت ابن الحسن علیه السلام شهرک هجرت با اشاره به اجرای این طرح به روابط عمومی در اراک گفت: طرح روکش مضجع شریف و نورانی حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام همزمان با روز میلاد با سعادت کریم اهل بیت علیه السلام با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

 وی با اشاره به اینکه مقرر شده این طرح طی یک سال دوخته و آماده شود، افزود: در نظر است این طرح در روز میلاد قمر بنی هاشم به آستان مقدس اهدا شود.

 این مقام مسئول افزود: طرح مذکور زیر نظر عتبات عالیات و با هزینه مردمی در حال اجراست که هزینه این طرح 80 میلیون برآورد شده است.

 حجت الاسلام حبیبی راد با بیان اینکه 15 بانوی هنرمند در اجرای این طرح همکاری دارند، افزود: این بانوان آموزش های تکمیلی را زیر نظر دو نفر از اساتید برجسته فرا می گیرند.

 وی ادامه داد: طراحی نقوش و تصاویر این طرح توسط خانم نراقی از طراحان برجسته کشوری و خطاط این کار استاد چگنی است.

 مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات اضافه کرد: روکش قبر مطهر شامل اسماء متبرکه چهارده معصوم علیه السلام، زیارت نامه حضرت عباس علیه السلام، 12 لقب از القاب قمر بنی هاشم مزین شده است و در مرکز این طرح نیز شعری از حضرت عباس خطاطی شده است.

 این مقام مسئول ادامه داد: پارچه انتخاب شده برای این طرح مخمل کوبیده به رنگ یشمی در 10 متر مربع  است که با سرمه، ملیله، مروارید، منجوق دوزی و با طلا و نقره نیز می شود.

 مسئول اجرای این طرح افزود: طرح روکش قبر مطهر حضرت عباس علیه السلام در سال های گذشته از طرف کشورهای سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان و هندوستان انجام می شده و امسال برای اولین بار با همت سازمان عتبات عالیات کشور واستان در مسجد حجت بن الحسن واقع در شهرک هجرت در حال انجام است.

 وی با بیان اینکه این طرح یک طرح کاملا ایرانی اسلامی است، ادامه داد: این طرح برای یک سال بر روی قبر مبارک انداخته می شود.

۹۶/۰۳/۲۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]