سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیدار کردن وجدان کاری در بین جوانان، کشور را به سمت توسعه حرکت می دهند.


سیدمهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدام ابتکاری و بدیع افتتاحیه کشوری طرح تابستانی اوقات فراغت توسط ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در یک روستای کشور به روابط عمومی در اراک گفت: کانون های فرهنگی مساجد نقش مهمی در جذب جوانان به مساجد دارند و محلی برای مومنان و جوانان مومن و خدایی است..

 مقدسی افزود: مسجد در مسیر تربیت جوانانی مومن و پرهیزکار و با تقوا حرکت می کند و کانون های فرهنگی مساجد در کنار مسجدنقش مهمی در هموار کردن مسیر اهداف فرهنگی مساجد دارند.

 وی اظهار کرد: در کنار سایر دستگاه ها و اداراتی که کار فرهنگی می کنند، کانون های فرهنگی هنری مساجد جانانه پای کار آمدند و با انجام فعالیت های فرهنگی اثر گذار و به موقع، اکنون به عنوان پایگاه فرهنگی مهمی در همه شهرها و روستاها محسوب می شوند.

 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت با بیان اینکه نوجوانان و جوانان در بحث اوقات فراغت روی ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد حساب باز کردند و در کلاس هایی که متناسب با نیاز و روحیاتشان است حضور پیدا می کنند، افزود: با شروع فصل تابستان و ایام اوقات فراغت دانش آموزان، افرادمتدین و کارآمدی که در مساجد حضور دارند با اشتیاق و فی سبیل الله با برگزاری کلاس های مختلف در زمینه های ورزشی، فرهنگی و آموزشی سعی در جذب عده زیادی از نوجوانان می کنند که باید از همه آنان و همه دست اندرکاران مسجدی تشکر و قدردانی کرد.

 وی با اشاره به سال های فعالیتشان در امور اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: بنده از نزدیک با فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد آشنایی دارم و در آن سال ها هر چه در توان بود مجموعه مساجد را همراهی می کردم.

 منتخب مردم در مجلس دهم افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد روستایی در تقویت فرهنگ عمومی و فرهنگ دینی در روستا، نقش به سزایی دارند و در طول سال مجری برنامه های فرهنگی و هنری متنوع هستند که این طریق اوقات فراغت نوجوانان را مدیریت می کند.

 مهندس مقدسی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای توجه به حوزه‌های روستایی از مهمترین برنامه هاست، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در روستاها متولی فرهنگ و هنر در آن مناطق هستند و می توانند با استفاده از ظرفیت اعضای جوان خود در راستای تولید محتوا برنامه‌ریزی کنند و در مسیر آموزش و انجام فعالیت های فرهنگی گام های بلندتری بردارند.

 حضور جوانان در مساجد زمینه ساز ماندگار شدن و شرکت در برنامه های مساجد است از اینرو می طلبد در همایشی که به مناسبت افتتاحیه اوقات فراغت در یکی از روستاهای کشور برگزار می شود جوانان نیز پای کار بیایند و از ایده های و نظرات آنان در مسیر بهبود فعالیت های فرهنگی مساجد استفاده شود و تلاش شود که مخاطبان در برگزاری برنامه های مساجد نقش پررنگی داشته باشند.

وی مساجد را مهم‌ترین سنگر برای تعالی فرهنگی در روستاها دانست و گفت: برگزاری افتتاحیه اوقات فراغت در یک روستا تاثیر مهمی در دیده شده نادیده های روستاهای سراسر کشور دارد واز همه جهات برای روستا منشا خیر و برکت است و اقدام ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در توجه قابل قبول به روستاها ارزنده و ستودنی است.

 مقدسی در ادامه رفع مشکلات موجود در روستاها و توسعه یافتگی این مناطق را مستلزم اهتمام مسئولان و مشارکت مردم در تصمیم گیری، تصمیم سازی، اجرا، نظارت و ارزیابی دانست و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد مراکز مهمی برای مدیریت توسعه روستایی استان محسوب می شوند.

  افتتاحیه کشوری طرح تابستانی اوقات فراغت ستاد عالی کانون های مساجد کشور 15 تیر با عنوان آسمانی ها در روستای کارمزد شهرستان سوادکوه استان مازنداران  برگزار می شود.

 


۹۶/۰۴/۱۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]