سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
مسئول کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اراک گفت: علمای شرق و غرب، مسلمان و غیر مسلمان تحت تاثیر امام جعفر صادق قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام سید تقی امینی، امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) کوی علی بن ابیطالب(ع) اراک و مسئول کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی تخصص نماز (28تیر) در ویژه برنامه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عضا در جمع نمازگزاران این مسجد گفت: س آموزی از مکتب امام صادق(ع) محدوده زمانی و مکانی ندارد و در همه تاریخ و جغرافیای انسانی گسترده است.

 وی افزود: امام جعفرصادق(ع) در رشته های زیادی از علوم  همانند طب، کیمیا، فزیک و غیره نظریه داده است که امروزه آزمایش های علمی، نظریات امام صادق(ع) را ثابت میکند و بر آن صحه می گذارد.

 حجت الاسلام امینی اضافه کرد: در دوره امامت امام صادق(ع) مسلمانان بیش از گذشته نسبت به آموختن علم و دانش اندوزی گرایش یافتند و در شهرهایی از جمله مدینه، مکه، کوفه و بصره جلسه های درس و مناظره های علمی برقرار شد.

 وی تصریح کرد: ششمین اختر تابناک امامت با وجود دانش فراوان، دارای خشوع غیرقابل توصیفی بود، چنانکه مردم آن حضرت را همواره در یکی از حالات نشر علم و دانش، روزه داری، نمازخواندن و ذکر خدا مشاهده می کردند.

  حجت الاسلام امینی با بیان اینکه آنچه به دوره امامت حضرت امام صادق(ع) ویژگی خاصی بخشید، تربیت دانش طلبان مذهب تشیع است اظهار کرد: امام صادق (ع) با کناره گیری از سیاست، از آغاز امامت در نشر معارف اسلام و گسترش قوانین کمر همت بست.

 امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) گفت: مسجدی ها باید با بیان غربت و مظلومیت ائمه معصومین(ع) خاصه امام صادق(ع) در برپایی مجالس و مراسم عزاداری، شهادت رئیس مکتب جعفری بکوشند و در راستای تعظیم شخصیت والای امام صادق (ع) گام بردارند.

 مسئول کانون فرهنگس هنری شهید کوچکی اراک بر حضور گسترده اعضای کانون و نمازگزاران در مراسم سوگواری و هیات مذهبی که در روز شهادت امام از میدان شهدا به سمت مصلای بیت المقدس به حرکت در می آید تاکید کرد.

 

۹۶/۰۵/۰۱
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]