سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: هویت آسمانی زنان و دختران تجلی پیدا کند باید زمینه حضور هرچه بیشتر آنان در مساجد فراهم شود.


به گزارش روابط عمومی از اراک، فروغ نیلچی زاده استاد حوزه و دانشگاه امروز(4مرداد) در گردهمایی رابطین خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با عنوان «ریحانه»که به همت واحد خواهران دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار شد، گفت: کسی که بندگی خدا را کند رحمت و فضل خود را شامل او می‌شود، حضور دختران ما در مساجد باعث می شود روش ها و رفتارهای غلط ما از بین برود و حجاب، رفتار و گفتارها اصلاح شود.

 کارشناس مسائل دینی بانوان افزود: زن و شوهر هر یک باید دارای سه مهارت برای تحکیم زندگی خود باشند؛ زن و مرد باید به اندازه محدودی نقش مادرانه و پدرانه برای زوج خود ایفا کنند به این معنا که زن باید به اندازه کمی و در شرایط خاصی آن عطوفت بی دریغ مادری را نثار شوهر خود کند و مرد نیز باید در مواقع لزوم آن روحیه حمایت گری را از همسر خویش بروز دهد.

 دکتر نیلچی زاده اظهار کرد: برخی ها عرصه زندگی را نه میدانی  برای رفاقت بلکه آوردگاهی برای رقابت تصور می‌کنند و این خود باعث بروز مشکلات و حتی بحران های جدی در زندگی می‌شود.

 کارشناس حوزه زنان وخانواده افزود: خانواده در مسیر دست‌یابی به اهداف خود با عوامل و موانع گوناگونی مواجه است که برخی از آنها باعث انحراف و یا مانع دست‌یابی به اهداف عالی خانواده می‌شود و به آن آسیب می‌رساند و حضور افراد این خانواده در جامعه برای معاشرت‌ و زندگی اجتماعی آسیبی به پیشرفت و آرامش جامعه وارد کرده و زندگی اجتماعی دیگران با مشکل روبرو می‌شود.

 وی گفت: امروزه جنگ علیه خانواده ها است و شبکه های مجازی و ماهواره ها با هدف فروپاشی تقدس خانواده در حال فعالیت هستند؛ بر اساس بررسی های انجام گرفته به طور میانگین هر فرد دو ساعت در روز وقت خود را با فضای مجازی پر می کند و کودکان و نوجوانان و زوج های جوان از گروه هایی هستند که بیشترین استفاده را از فضای مجازی دارند و در معرض بیشترین آسیب نیز هستند.

 این استاد حوزه و دانشگاه افزود: نباید فضای مجازی در اختیار کسانی که به رشد هویتی و عقلی نرسیده اند باشد چرا که دچار آسیب جدی می شوند همچنین فضای مجازی انسان های نزدیک به هم را از هم دور می کند و انسان هایی که از هم دور هستند را به هم نزدیک می کند.

 دکترنیلچی زاده با انتقاد از ضعف سیستم کنترل و نظارت برفضای مجازی اظهار کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند « اگر مسئولیت رهبری بر دوشم نبود حتما مسئولیت این شورا (شورای عالی فضای مجازی) را بر عهده می گرفتم»اهمیت و خاص بودن این فضا را می رساند و مقام معظم رهبری به علت اهمیت تشکیل شورای فضای مجازی فرمودند: مجاهدت در مورد این پدیده مثل مجاهدت برای اصل انقلاب است.

 کارشناس ارشد و دانشجوی دکترا در رشته ی فلسفه و حکمتخاطر نشان کرد: بخشی از این نابسامانی به زیرساخت های سیاست و برنامه ملی در این زمینه برمی گردد یعنی نباید دسترسی نسبت به چیزی که زمینه جرم را راحت فراهم می کند اینقدر ارزان و راحت باشد، اینکه بگوییم فرزندان وجوانان ما فلان چیزی را نداشته باشند تا مصون بمانند یک  بخش کار است ولی بخش دیگر آموزش این نکته است که با وجود بودن امکانات  روز چه نبینیم  و چگونه استفاده نکنیم.

 وی پیشگیری از افتادن در مسیر شبکه های فاسد را  مرحله اول  برای حفظ سلامت معنوی دانست و افزود: ترویج بی حجابی در کشور برنامه ریزی شده است و دشمنان با دیدن بی رغبتی مردم نسبت به فیلم های اروپایی سعی کرد بی حجابی و بی بندوباری را در قالب سریال های ترکیه ای در کشور رواج دهد.

 استاد حوزه علمیه در ادامه عنوان کرد: زنان و دختران ما باید در مساجد حضور پیدا کنند و اگر بخواهیم هویت آسمانی زنان و دختران تجلی پیدا کند باید زمینه حضور آنان را در مساجد فراهم کنیم؛ اگر فرزندی اهل مسجد و دین می شود به خاطر وجود مادری است که فرزندش را با منبر و مسجد آشنا می کند و خود مادر آموزش های لازم را به فرزندان خود می دهد.

 این مشاور خانواده با بیان اینکه آموزش و پرورش امروز کارش باسواد کردن دانش آموزان است نه علم دار کردن آنان افزود: اگر ما می بینیم که افراد مسن با توجه به کم بودن سطح تحصیلاتشان از علم زیادی برخوردارند به سبب حضورشان پای منابر ومساجد است و تجربه و علم کسب می کردند ولی متاسفانه امروزه فقط جوانان به دنبال کسب مدرک هستند.

۹۶/۰۵/۰۷
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]