سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: باید درصدد باشیم که مسجد پایگاه اقشار خاصی از جامعه نشود و این موضوع خطای نابخشودنی است.


محسن شریفی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، به مناسبت روز جهانی مسجد به روابط عمومی در اراک گفت: مساجد بیش از انکه به عنوان بنا در نظر گرفته شوند به محلی برای گفتمان و بیان مسایل دینی در بین مردم بوده اند.

 وی افزود: در صدر اسلام، خدمات‏رسانی اجتماعی یکی از کارکردهای مسجد بود از جمله شناسایی نیازمندان منطقه، دستگیری از آنها و گردآوری کمک برای ایشان، پرداخت وام، اقدامات تسهیل ازدواج زوج‏های جوان، برنامه‏ریزی برای عیادت و سرکشی از بیماران و اموری از این دست، مواردی است که بسیاری از مساجد نمونه کشور با پیروی از مساجد صدر اسلام، در ایفای نقش خود در تعاون اجتماعی به آن می‏پردازند.

 دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی  ادامه داد: مسجد مکانی برای احیای تفکر توحیدی و ایجاد وحدت مسلمانان است و با بهره مندی از همین ظرفیت عظیم معنوی و اجتماعی مساجد، انقلاب شکوهمند اسلامی در دهه پنجاه و بیداری اسلامی در سال‌های اخیر به ثمر رسید.

 این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد در برنامه های سالانه اداره کل به چه اندازه است اظهار کرد: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از نهادهای خوب و با کارکرد مطلوب در بین نهادهای زیر مجموعه این اداره کل است و الحمداله در این سال ها توانسته هم به برنامه های ابلاغی از سوی ستاد عالی رسیدگی کند و هم با اجرای برنامه های استانی مانند طرح آموزشی نماز با نام « بوسه ای بر آسمان» جامه عمل به بخشی از خواسته های اعضای کانون ها در راستای پیروی از برنامه ای واحد بپوشاند.

 سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در انجام کارهای فرهنگی حتما نباید کار خسته کننده و پرهزینه ای انجام شود بلکه با یک کار ساده و اثر گذار می توان صدها پیام را در افراد القا کرد، افزود: کانون های مساجد توانسته، موفق عمل کند.

 دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی گفت: طیف گسترده ای از همه نوع افراد که اکنون در مساجد مشاهده می شود، در جریان جذب جوانان و نوجوانان به مسجد است که می تواند بیانگر  این باشد که مجموعه توانسته از همه نوع قشری جذب به فعالیت های کانون کند.

 وی اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین ظرفیت برای ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی است که با حضور اقشار مختلف جامعه همراه است که باید از این ظرفیت برای ایجاد و ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی بهره برد؛یکی از پایگاه های اصلی فرهنگی و اجتماعی، مساجد است و باید درصدد باشیم که مسجد پایگاه اقشار خاصی از جامعه نشود و این موضوع خطای نابخشودنی است.

 شریفی با اشاره به مسجد طراز اسلامی بیان کرد: مسجد طراز اسلامی مسجدی است که کارکرد مسجد زمان پیامبر را داشته باشد متاسفانه امروز مساجد تنها به اقائمه نماز جماعت و بیان مقداری معارف دینی می پردازد.

 سی‌ام مردادماه برابر با ۲۱ آگوست، سالگرد آتش‌زدن مسجدالاقصی توسط رژیم غاصب صهیونیستی، به عنوان روز جهانی مساجد تعیین شده است.

 

 

۹۶/۰۵/۳۰
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]