سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
دوازدهمین دوره از جشنواره جوانان مساجدامروز( ۲۱مهر ) با برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان در شهرستان خمین آغاز به کار کرد.


به گزارش روابط عمومی از اراک، دوازدهمین دوره از جشنواره جوانان مساجد با برگزاری  مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور شرکت کنندگان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسجد سید الشهدا(ع) شهرستان خمین آغاز به کار کرد.

 

 

شرکت کنندگان در هر رشته و بخش در مکان های مشخص شده حضور پیدا کردند و در این کسابقات باشکوه با هم به رقابت پرداختند.

 

دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته های ترتیل، قرائت، اذان، حفظ کل، حفظ 20جز، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی منطقه ویژه شهرستان خمین و رابط منطقه ای خواهران این شهرستان باراه اندازی کانال تلگرامی و ارسال اخبار مسابقات، متسابقان در جریان و هماهنگی آن قرار می دهند.

 

 

 

تهاجمات فرهنگی با ورود کانون های فرهنگی هنری مساجد مرتفع می شود

 

جواد داودی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خمین ضمن دیدار از برگزاری این مسابقات به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به خلأ ها و مشکلات موجود در جامعه و تهاجمات فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند موثر واقع شوند و این خلأ ها را مرتفع کنند.

 

داودی اظهار کرد: با توجه به اینکه در جامعه اسلامی زندگی می کنیم؛ قرآن یکی از برنامه های زندگی مردم ایران به دلیل فرهنگ شیعه  رکن اصلی رادارد.

 

این مقام مسؤل خاطرنشان کرد: آموزش آموزه های دینی جز لاینفک زندگی است و ارتباط سنت و مذهب در جامعه ما ریشه دارد پس آموزش فرزندان ازبدو تولد است در واقع فرزندان ما با نگاه به روش وسلوک زندگی ما یاد می گرند که چطور زندگی کنند با ورود بچه ها به بحث آموزش و تعلیم و تربیت نقش جامعه پررنگ تر می شود.

 

رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) گفت: فرزندان ما با حضور در مساجد و آشنایی با روحانیون آموزش دینی؛ قرآن واصول دین را به صورت جدی یاد می گیرند لذا نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد بسیار حایز اهمیت است.

 

وی افزود: متاسفانه جامعه ما به خصوص در دهه اخیر با افزایش فضاهای مجازی و تهدیدهای ناشی از آن تربیت خوبی ندارندبه فرموده مقام معظم رهبری تهاجم فرهنگی بسیارجدی است لذا می بایست کانون های فرهنگی هنری مساجد باراه اندازی  شبکه های قرآنی وجذاب جهت آموزش کودکان ونوجوانان باتهاجم فرهنگی باروش خود مقابله کنند در واقع برگزاری مسابقات قرآنی از جمله مدهامتان باعث ایجادانگیزه وشناسایی نخبگان قرآنی خواهدشد.

 

 

 

 

 

 

۹۶/۰۷/۲۲
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]