سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: نتیجه مقاومت حسینی ملت غیور کشورمان، صدور پیام انقلاب در سرتاسر جهان و کشورهای اسلامی است.


به گزارش روابط عمومی از اراک،‌ حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری (۲۴مهر) در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) به همت کانون فرهنگی هنری آل رسول(ص) در مسجد چهارده معصوم (ع) اراک برگزار شد گفت:‌ بالاترین درس امام سجاد درس مسئولیت پذیری و لایت پذیری است.

 وی با بیان اینکه مکتب اسلام بن بست ندارد افزود:‌ حادثه کربلا، دعوت بزرگان مدینه در شام در سال ۶۲ با هدف بیان خوبی بنی امیه که حنظله عکس این کار رو کرد و واقعه حره و کشتار زیاد در مدینه اتفاق افتاد، نهضت توابین و بیداری کوفیان، قیام مختار و کارتربیتی امام سجاد در آن دوران خفقان از جمله وقایع دوران امام سجاد (ع) است.

 حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اهمیت کار تربیتی در دوران نوجوانی و در مساجد اظهار کرد:‌ امام سجاد(ع) در دوران خفقان هم کارتربیتی موفق کرد و به ما یاد دادند که کار تربیتی هیچ گاه تعطیل نشود؛‌ این امام بزرگوار برای تبلیغ دین مبین اسلام حتی غلامان خود را آزاد می‌کرد و معارف اسلام را تکثیر کرد.

 این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: سخنرانی ها، صحیفه سجادیه و رساله حقوق این امام بزرگواربه خوبی بیانگر شخصیت علمی این پیشوای مذهبی و دینی است و امام چهارم شیعیان با تکیه بر علوم دینی و مذهبی در تبیین اندیشه های اسلام ناب، نقش آفرینی عظیمی کرد.

 

 

در ادامه این مراسم حاج مرتضی طاهری از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی و نوحه سرایی در سوگ شهادت امام سجاد(ع) پرداخت.

 لازم به ذکر است در این مراسم به مناسبت شهادت شهید مدافع حرم حاج عبدالله خسروی فرمانده گردان فاتحین اراک و فرمانده تیپ اطلاعات عملیات کربلای یک،‌ مراسم یادبودی نیز برگزار شد.

 

۹۶/۰۷/۲۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]