سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از تجهیز کتابخانه های جدیدالتاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان خبر داد.


حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به مناسبت هفته کتاب به روابط عمومی در اراک، گفت: به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری جدیدالتاسیس سطح استان به تعداد 20کتابخانه تجهیز می شوند.

 وی با بیان اینکه این تجهیزات شامل کتاب میز، صندلی و قفسه کتاب است، افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی به کتابخانه های متقاضی کتاب نیز کتب مورد نیاز اهدا می شود.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از اجرای طرح لحظه های ناب در کانون های مساجد این استان خبر داد و گفت: این طرح به همت کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) مسجد امام حسین(ع) دلیجان اجرا می شود؛ در این طرح که تا پایان سال ادامه دارد هفته ای سه روز کتابچه هایی بین نمازگزاران مساجد توزیع و بعد از نیم ساعت مطالعه جمع آوری می شود.

 حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به اینکه کتابخانه های مساجد در تشویق مردم به مطالعه و نهادینه کردن این فرهنگ تاثیر بسزایی دارد افزود: سرکشی و بازدید از کتابخانه های فعال کانون های مساجد استان، اعطای مجوز های صادر شده برای کتابخانه های مخزن دار طبق سهمیه،‌ اهدای کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه های این دبیرخانه در هفته کتاب و کتابخوانی است.

 وی با بیان اینکه در سطح کانون های مساجد استان تعداد ۱۳۰ کتابدار از ۱۴۹ کتابخانه مسجد به ثبت رسیده است ادامه داد: در کل تعداد ۵۲۴ هزار و ۶۴۱ جلد کتاب در کتابخانه‌های فوق موجود است؛‌ همچنین تعداد ۶ کتابخانه درجه یک و ۹ کتابخانه درجه دو و ۲۴ کتابخانه درجه سه و ۴۳ کتابخانه درجه چهار و ۶۷ کتابخانه درجه پنج از این استان در این سامانه به ثبت رسیده است.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی تصریح کرد:‌ تعداد ۱۰۴ کتابخانه شهری و ۴۵ کتابخانه روستایی در ۱۲۴۰۸ متر مربع مساحت در سطح کانون های مساجد مشغول به فعالیت است.

 این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد ۲۳ هزار و ۷۵۲عضو ثابت از خدمات کتابخانه‌های مساجد در این استان بهره می‌گیرند گفت: تعداد ۴۴۲ کتابخانه باز در این استان ثبت شده است که از این تعداد ۲۲۳ کتابخانه روستایی و ۲۱۹ کتابخانه شهری است. همچنین تعداد ۷۴۱۰۰ جلد کتاب در کتابخانه‌های باز این استان موجود است.

۹۶/۰۸/۲۰
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]