سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: کتابخانه های مساجد به عنوان پایگاه های مهم برای توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی تاثیر گذار هستند.


به گزارش روابط عمومی از اراک، محسن شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی امروز(23آبان) در جریان بازدید از کتابخانه  های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن گرامیداشت هتفه کتاب و کتابخوانی گفت: مطالعه سودمند و ارزشمند است و بینش و آگاهی افراد را ارتقا می دهد.

 

شریفی با بیان اینکه کتاب سبب باروری انسان می شود افزود: حضور جوانان و نوجوانان در محیط امن کتابخانه شخصیت او را بارور می کند زیرا به جای گذراندن اوقات در کوچه و خیابان می تواند با نشستن در کتابخانه و مراوده و همنشینی با کسانی که اهل مطالعه هستند گفتارشان را منطقی و صحیح کنند.

 

 

وی بخش وسیعی از آفات و مشکلات پیش روی جوانان را نشات گرفته از فاصله جوان و کتاب دانست و اضافه کرد: ترویج مطالعه ضمن ارتقا توانمندی های جامعه می تواند به کاهش خشونت و آسیب های اجتماعی منجر شود و جامعه ای سالم و به دور از بزه و آسیب پرورش داد.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: کتابخوانی و قرار گرفتن کتاب، این کالای اساسی در سبد خانوارها می تواند جامعه را در رساندن به پیشرفت و تعالی رهنمون سازد؛ تبدیل شدن مطالعه به عنوان فرهنگ عمومی باید از سوی مردم به عنوان یک نیاز قرار گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: خانواده کتابخوان نقش مهمی در گرایش فرزندان به مطالعه دارد قطعا گفتار و رفتار پدر و مادری که اهل مطالعه هستند به مراتب تاثیر بیشتری در بین اعضای خانواده و در نهایت افزایش سطح مطالعه دارد.

 

 

لازم به ذکر است، امروز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری و جمعی از کارشناسان از کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری آیت الله اراکی مسجد امام جعفر صادق(ع) و کتابخانه قائم آل محمد(عج) کانون قائم آل محمد(عج) دیدن و با اهدای لوح و هدایای از کتابداران آن تقدیر و قدردانی کردند.

 

 

 

۹۶/۰۸/۲۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]