سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: در راستای توسعه اینگونه فعالیت‌ها و برگزاری مسابقات قرآنی باید در عامل بودن کلام وحی نیز کوشا باشیم.


حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در خصوص برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان در مشهد مقدس به روابط عمومی در اراک گفت: برگزاری مسابقات قرآن محرکی برای حضور جوانان و نوجوانان در مسجد است.

 وی افزود: این گونه مسابقات روش بازخوردگیری برای فعالیت های قرآنی مسجد محسوب می شود ضمن اینکه تعامل و تبادل و انتقال تجربیات بین اعضای شرکت کننده در مسابقات به ارتقای توان یادگیری قرآنی افراد کمک شایانی می کند.

 حجت الاسلام ذوالفقاری شناسایی استعدادهای قرآنی و تنوع رشته های این دوره از مسابقات مدهامتان را نقطه قوت آن دانست و اظهار کرد: با توجه با اینکه مخاطبان کانون های فرهنگی هنری مساجد اکثرا زیر 18سال هستند لذا چنانچه این مسابقات در این رده سنی متمرکز شود می تواند نتایج بهتری برای اعضای کانون ها داشته باشد.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه معرفی و تثبیت جایگاه کانون های مساجد در بین جوامع قرآنی کشور از دستاوردهای این مسابقات است، گفت: جلب اعتماد بیش از پیش خانواده ها به حضور فرزندانشان در کانون و تربیت چهره های قرآنی و متدین در مساجد برای حضور در ارکان کلیدی کشور از برکات مسابقات قرآن در مساجد است.

 این مقام مسئول تصریح کرد: توجه به محتوا و مبانی قرآن کریم در کنار تجوید، تلاوت و حفظ آیات الهی مورد تاکید همه بزرگان دینی است و باید ضمن تلاش در راستای توسعه اینگونه فعالیت‌ها و برگزاری مسابقات قرآنی در عامل بودن کلام وحی نیز کوشا باشیم.

 حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه برگزاری این مسابقات را رویداد مهم برای قاریان و حافظان قرآنی عضو کانون های مساجد دانست و گفت: رقابت در مسابقات قرآنی یک مشوق برای ترویج اهداف اصلی قرآن کریم در راستای پیاده شدن موازین الهی و دستورات کلام حق در جامعه است.

 وی گفت: از استان مرکزی 10نفر خواهر و برادر به نام های عادله شیخی، فهمیه جفرسته، محمدرضا عسگری، مهیار قاسمی، محمداروجی، محمدمهدی کریمی، محمد کمالی نهاد، ابوالفضل خدنگ، ابوالفضل صفری و سید محسن میرعلی اکبری راهی مرحله کشوری این دوره از مسابقات در مشهد مقدس می شوند.

 مرحله کشوری دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان 21آذر ماه سال جاری به میزبانی استان خراسان رضوی مشهد مقدس پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت  با حضور برگزیدگان و مسئولان استانی برگزار می‌شود.

۹۶/۰۹/۱۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]