سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان گفت: تنوع طلبی جوان و نوجوان خود پویایی کانون و تلاش بیشتر و ارائه راه کارهای جدید است.


حمید صادقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان به روابط عمومی در اراک گفت: همفکری و همکاری بین امام جماعت مسجد، هیات امنا، کانون فرهنگی و هنری  و پایگاه بسیج با برنامه های متعدد فرهنگی و هنری راه برای حضور تمامی جوانان علاقمند به اینگونه فعالیت ها تا حد بسیار زیادی  هموار می کند.

 وی افزود: مشکل جوانان و نوجوانان برای حضور در مسجد عدم تفاهم ها و سو سلیقه های هیات امنا و ائمه جماعات و سایر دست اندرکاران در مسجد است که باعث می شود جوانان و نوجوانان از مسجد گریزان شود و امیدواریم با رفع این موانع شاهد بالندگی و رشد بیشتر مسجد در تمامی زمینه ها باشیم.

 صادقی پیوند اوقات فراغت تابستان را به سایر ماه های سال از عوامل استمرار حضور افراد در مسجد دانست و بیان کرد: برگزاری کلاس های مختلف و حضور دایم شرکت کنندگان در کلاس های مورد علاقه اشان عاملی برای تداوم ارتباط گیری با مسجد است همچنین در انجام فعالیت های فرهنگی و هنری مسجد هم تاثیرگذار است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان با اشاره به مسجد امام حسن مجتبی (ع) دلیجان، روستاهای خاوه و قالهر افزود: این مساجد با برنامه های جذاب و همه پسندی که در مسجد و به همت کانون فرهنگی هنری برگزار می شود از مخاطبان ثابت اکثر از جوانان و نوجوانان برخوردار هستند و کتابخانه این مساجد ضمن بروز کردن کتب و پاسخگو بودن مراجعین همواره در دسترس است.

 

 

صادقی اظهار کرد: در برنامه های انجمن فرهنگی هنری که مسجد محور فعالیت قرار گرفته کار موفق تر پیش رفته و تاثیر گذاری بیشتری هم داشته؛ مساجد به دلیل مردمی بودن و ارزشی کردن موضوعیت برنامه ها فعالیت های ماندگارتری به انجام می رساند.

 وی پژوهش برای انجام کارهای فرهنگی خوب و ماندگار و اثرگذار با حضور حداکثری را مستلزم انجام پژوهش های آماری و نظرسنجی دانست و گفت: متاسفانه در بودجه های فرهنگی اعتبارات بقدری ناچیز است که نمی توان ردیفی برای انجام پژوهش در نظر گرفت.

 این مقام مسئول تعامل مسئولان، پرهیز از موازی کاری، ایجاد تعامل در بخش های همسو برای انجام فعالیت های مشترک را ازجمله راه های اثرگذاری برنامه های فرهگی دانست و توضیح داد: بودجه قرآنی و فرهنگی برای سال 97 کمتر نسب به سال های گذشته کمتر دیده شده که اکثر مشکلات مرتبط با این بخش ها ناشی از کمبود اعتبارات را شاهد هستیم.

 صادقی ادامه داد: کسی که سکان و رهبری کار فرهنگی را بر عهده دارد، باید به همه جوانب کار بیندیشد تا کوچکترین موردی که شاید سبب دوری جوان و نوجوان از مسجد شود بوجود نیاید؛ امروزه جوانان و نوجوانان به دنبال فعالیت های ناب و خاص در مساجد هستند و این تنوع طلبی جوان و نوجوان خود پویایی کانون و تلاش بیشتر و ارائه راه کارهای جدید است.

 

۹۶/۱۲/۰۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]