سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
۱۷ اسفند ۹۶ ، ۱۰:۵۱

ربع قرن تلاش

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از فعالیت ۵۵۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد سطح این استان خبر داد.



حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در آستانه فرارسیدن هجدهم اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به روابط عمومی در اراک گفت: بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد مصادف با ربع قرن از تاسیس این کانون ها در حالی برگزار می شود که 550کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد شهری و روستایی استان در امور فرهنگی و هنری مشغول فعالیت هستند.

 وی افزود: طی سال گذشته کانون های مساجد با برگزاری برنامه های اردویی، آموزشی، علمی، فرهنگی و هنری توانست ضمن نگهداری اعضای قبل، تعداد جوان و نوجوان بیشتری را جذب کند.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: دوره های توجیهی و آموزشی بوسه ای بر آسمان با هدف افزایش سطح سواد علمی و اعتقادی مربیان کانون مساجد در زمینه نماز از طرح های موفق دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بود که امسال هم برای سومین سال متوالی با شرکت 800نفر از مربیان خواهر و برادر در امر آموزش قرآن کریم برگزار شد.

 

 

این مقام مسئول تصریح کرد: طرح اوقات فراغت کانون تابستان 96 با توجه به کمبودهای مالی و بدون حتی یک ریال واریزی، به بهترین نحو ممکن اجرا شد و مسئولان کانون ها همانند سال های گذشته بدون توجه به نداشته های مالی کلاس های در خور شان بچه مسجدی را برگزار کردند و برنامه‌های متنوعی با موضوع قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی، اعتقادی، ادبی، ورزشی، علمی و اردویی برای نوجوانان و جوانان و دیگر علاقه‌مندان تدارک دیده شد.

 وی اظهار کرد: برگزاری مسابقه بزرگ روزنامه دیواری انقلاب هم از دیگر برنامه های این دبیرخانه بود که در ایام الله دهه فجر با حضور دویست گروه از مساجد و مدارس در مصلای بزرگ بیت المقدس اراک برگزار و مراسم تقدیر از برگزیدگان آن هم در فرهنگسرای شهر برگزار شد.

 

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اضافه کرد: همایش های حجاب و عفاف با عنوان ریحانه با دعوت از خانم دکتر نیلچی زاده و با حضور رابطان کانونی و منطقه ای در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار که با استقبال پرشور خواهران و مادران منطقه مواجه شد.

 وی با بیان اینکه به مناسبت روز جهانی مسجد دستاوردهای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در مصلای بیت المقدس اراک به اجرا در آمد افزود: مسابقه نقاشی غدیر هم در دهه ولایت بین نوجوانان و خردسالان عضو کانون ها برگزار شد.

 حجت الاسلام ذوالفقاری بیان کرد: نمایشگاه محصولات فرهنگی و مذهبی با عنوان بوی سیب شامل محصولات فرهنگی هنری ویژه محرم از جمله سی دی های تعزیه، فیلم، موسیقی، مداحی، روضه خوانی و معروفترین آثار در رابطه با محرم و اقلامی چون زنجیر، طبل و سنج، شال، پارچه مشکی، کتیبه، پرچم و بازو بند و پیشانی بند و سایر اجناس مورد استفاده در ایام محرم و صفر در این نمایشگاهی که در محوطه مجتمع فرهنگی هنری آفتاب برپا شد، در معرض دید عموم قرار گرفت.

 

 

 


۹۶/۱۲/۱۷
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]