سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: ماه رمضان ماه تقویت تقوا و فضائل اخلاقی است که نقش بسزایی درتکامل انسان دارد.


حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری،‌ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به روابط عمومی در اراک گفت:‌ به منظور مهیا شدن برای ورود شایسته به ماه مبارک رمضان، دهه آخر ماه شعبان المعظم به نام دهه تکریم و غباروربی مساجد نامگذاری شده که در این راستا اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت منظم به غبارروبی مساجد پرداختند.

 وی افزود: غبار روبی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان از ثواب اخروی زیادی برخوردار است و علاوه بر غبارروبی از مساجد با زدودن غبار از دل های خود به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رویم.

 حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: دعاهای فراوانی از اهل بیت(ع) برای ما به یادگار مانده است که بسیاری از این دعاها در ماه رمضان و راز و نیازهای اهل بیت با خداوند است؛ برای آمادگی معنوی جهت ورود به ماه مبارک رمضان لازم است که مسلمان با قرائت ادعیه و راز و نیاز به درگاه ایزد منان، دل خود را از کینه نسبت به دیگران خالی کرده و از گناهان خود توبه کند.

 مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد:  روزه به انسان قدرتی می‌دهد که در برابر حرام‌های الهی ایستادگی و واجبات و دستورات خداوند را راحت انجام می‌دهد.

 وی با بیان اینکه مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی برگزار می کند، افزود: برپایی محافل قرآنی تلاوت و تفسیر قرآن کرم، سفره های کریمانه افطار، جزء خوانی قرآن کریم، چاپ ادعیه، اذکار و اعمال ماه مبارک رمضان و توزیع بین اعضای کانون ها، آموزش رشته های مختلف قرآن احکام و اخلاق، برگزاری مناسبت های ماه رمضان از جمله ولادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام علی(ع)، احیای لیالی قدر، حضور منسجم در راهپیمایی باشکوه روزقدس، برپایی نماز عید سعید فطر از جمله برنامه های تدوین شده در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی است.

 حجت الاسلام ذوالفقاری، همچنین از برگزاری مراسم جشن رمضان در مساجد اراک خبر داد و گفت: مراسم جشن رمضان از اول ماه مبارک مضان در مساجد دارای کانون فرهنگی هنری و مجری برگزاری این جشن با برنامه های جنبی و در نظر گرفتن همه سطوح سنی برگزار می شود؛ دراین مراسم که با تلاوت قرآن کریم، برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدای جوایز به برگزیدگان آن همراه است، گروه های مختلف تواشیح به اجرا می پردازند و شرکت کنندگان و نمازگزاران میهمان سفره ضیافت الهی می شوند.

 این مقام مسئول ادامه داد: جشن رمضان به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی و همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک در ماه مبارک رمضان در 23 مسجد کلانشهر اراک برگزار می شود.

 

۹۷/۰۲/۲۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]