سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
مسئول کانون فرهنگی هنری ثارالله، مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام روستای ضامنجان به عنوان رئیس شورای هماهنگی شبکه روستا‌های دوستدار کتاب کشور منصوب شد.

سعید صوفی، مسئول کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام روستای ضامنجان با اشاره به فعالیت های این کتابخانه روستایی به روابط عمومی در اراک گفت: کتابخانه عمومی ولی‌عصر(عج) کانون فرهنگی هنری  ثارالله، سالها است که فعالیت خود را آغاز کرده و با تشویق جوان به امر کتابخوانی توفیفات زیادی را در راستای جذب جوانان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین فعالیت در کانون های فرهنگی هنری مساجد داشته است.

 وی با اشاره به اینکه یونسکو روستای ضامنجان از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک را به عنوان روستای دوستدار کتاب در ایران معرفی کرده است، افزود: این روستا با هدف ترویج مطالعه در شاخص های فرهنگی و کتابخوانی به عنوان دوستدار کتاب انتخاب شد.

 مسئول کانون فرهنگی هنری ثارالله، استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و بهره گیری صحیح از آن  برای تروج و تعوسعه فرهنگ کتابخانی را یکی از اهداف تشکیل این شورا دانست و افزود: مجمع عمومی شبکه روستاهای دوستدار کتاب  هفته گدشته با حضور وزیر ارشاد تشکیل و رئیس شورای هماهنگی شبکه روستا‌های دوستدار کتاب نیز در این جلسه انتخاب شد.

 وی با اشاره به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به ویژه در روستاها بیان کرد: اعضای شورای هماهنگی شبکه روستا‌های دوستدار کتاب از بین مسئولان روستا‌های برتر طرح‌های ترویج کتابخوانی منتخب شده‌اند.

 وی افزود: اهداف ترویج کتابخوانی از طریق کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مدارس یکی از مصوبات مجمع عمومی شبکه روستاهای دوستدار کتاب که با حضور وزیر تشکیل شد بود.

 رئیس مجمع عمومی شبکه روستاهای دوستدار کتاب و مسئول کتابخانه کتابخانه عمومی ولی‌عصر(عج) روستای ضامنجان ادامه داد: 2 درصد از بوجه شهرداری ها بر اساس قانون به فعالیت های کتابخوانی اختصاص دارد که بهره گیری توان مادی و فرهنگی شهرداری ها در دستور کار این شورا است.

 وی همچنین به فعالیت های کانون فرهنگی اشاره کرد و گفت: کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام روستای ضامنجان فعالیت های گسترده ای در بخش های مختلف آموزشی، کتابخوانی، اردویی، ورزشی و فرهنگی به جوانان و نوجوانان ارایه می دهد.

 صوفی ادامه داد: این کانون با تاسیس کتابخانه و فعالیت های گسترده در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز همواره پیشتاز بوده و در حال حاضر 300 عضو فعال دارد و با بیش از 10 هزار جلد کتاب با عناوین مختلف میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.

 مسئول کانون فرهنگی هنری ثاراالله در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت های شبکه های مجازی و گرایش افراد به این شبکه ها افزود: ما در صدد تشکیل یک کتابخانه الکترونیکی هستیم تا در فضای مجازی نیز بتوانیم خوراک فکری به جوانان ارایه دهیم.

۹۷/۰۳/۰۲
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]