سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
تفاهم‌نامه اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۲ در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی با محوریت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در سال ۹۷ منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی از اراک، کانون فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از جمله متولیان طرح ۱۴۵۲ است که مدت ١٢سال است در استان برگزار می شود.

 سوره های طرح ۱۴۵۲ با محوریت حفظ جزء ٣٠ قرآن کریم تا پایان سال ٩٧ طی سه فاز زمانی برگزار می شود.

 طرح قرآنی 1452 حجم جز سی قرآن کریم را در سه فصل تابستان، پاییز و زمستان برگزار می کند؛ در فصل تابستان از انتهای قرآن از سوره مبارکه ناس تا سوره مبارکه زلزال، در فصل پاییز بخش دوم حفظ از سوره مبارکه طارق تا سوره مبارکه بیّنه و در فصل زمستان نیز بخش سوم حفظ، از سوره مبارکه نبأ تا سوره مبارکه بروج، آموزش و حفظ جزء سی‌ام اجرا می شود.

 این طرح از ۱۱ سال پیش با عنوان ۱۴۴۱ آغاز شد و ماه رمضان و تابستان سال ۹۶ تحت عنوان بشارت ۱۴۵۱ با محوریت ۲ سوره ملک و واقعه به اجرا درآمد و مورد استقبال عموم مردم، دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کشور قرار گرفت و امسال نیز با محوریت سوره های جزء سی در کشور اجرایی می شود.


جهت دریافت فرم های مربوطه از لینک های زیر استفاده نمایید.

طرح درس

لیست نفرات شرکت کننده

۹۷/۰۵/۰۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]