سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
حجت الاسلام ارزانی گفت: اهمیت کتاب به عنوان کالای تاثیرگذار فرهنگی برکسی پوشیده نیست از اینرو ما باید به فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهمیت دهیم.

به گزارش روابط عمومی از اراک،‌ حجت  الاسلام حبیب رضا ارزانی، امروز(۱دی) با سفر به شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با حضور در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: کتاب معجزه پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است و لازم است مسلمانان در راستای مطالعه و کتابخوانی اهتمام ورزند.

 دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: استان مرکزی استان عالمان و فرهیختگان بزرگی چون امام خمینی(ره)‌، عالمین نراقین، پرفسور حسابی،‌ شهید چمران و بزرگان دیگری است این استان در قلب کشور واقع شده و همانند قلب عمل می کند.

وی با اشاره به طرح تنفس اوراق مسجد امام حسین(ع) دلیجان گفت:‌این طرح جالبی است که از دلیجان کلید خورده و اکنون ۲۰۰ مسجد در سراسر کشور این طرح را عملیاتی کردند و مانند طرح تلاوت نور طرحی کشوری شده و بهترین راه انس با کتاب را برای افراد معرفی می کند و امید است طرح تنفس اوراق به زودی در کل کشور اجرا و افتخار آن برای شهرستان دلیجان ثبت و ضبط شود.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور پایین است ادامه داد:‌ طرح هایی چون نذرکتاب، انس با کتاب، امانت کتاب از دیگر طرح هایی است که در راستای انس هر چه بیشتر همگان با کتاب در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در برخی کشورها به کتاب به عنوان درمان نگاه می شود که توفیقات خوبی هم در این زمینه داشتند امروز نوجوانان و جوانان به سمت رمان ها علاقه بیشتری نشان می دهند که در این راستا سایت تیک تاک ۱۵۰ عنوان رمان شاخص را شناسایی و معرفی کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

مشاور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت:‌ اهمیت کتاب به عنوان کالای تاثیرگذار فرهنگی برکسی پوشیده نیست از اینرو ما باید به فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهمیت دهیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام غفوری امام جمعه شهرستان دلیجان نیز به بیان سخنانی در خصوص اهمیت کتاب و مطالعه بین افراد پرداخت.

لازم به ذکر است، طرح تنفس اوراق کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) دلیجان که کشوری شد،از این دست طرح هاست که بااستقبال خوبی در بین مخاطبانش مواجه شده در این طرح که به همت اعضای کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) مسجد امام حسین(ع) دلیجان اجرا می شود، کتابچه هایی با موضوعات مختلف دینی، فرهنگی، مذهبی، بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی، احکام و داستان های کوچک بین نمازگزاران مساجد توزیع و بعد از نیم ساعت مطالعه جمع آوری می شود.

این طرح از مهر ماه سال ۹۵ شروع شده و تا کنون ادامه دارد؛ هفته ای سه روز اعضای این کانون با در دست داشتن کتابچه های کوچک و کم حجمی که بتوان در نیم ساعت مطالعه شوند به مساجد دلیجان می روند و انها را بین نمازگزاران توزیع می کنند.

 

۹۷/۱۰/۰۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]