سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
کار گروه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اعضای این کار گروه در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی از اراک، محسن شریفی، امروز شنبه(15دی) در جلسه کارگروه مساجد ستاد سیاستگذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن جلسات دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار شد، گفت: هم افزایی و هم اندیشی در جامعه اسلامی مشت محکم و پاسخ قاطع به بیگانگان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه باید تلاش شود تا برنامه های دهه فجر به صورت مردمی برگزار شود افزود: انشقاق بین مردم نقطه ضعف کشورهای توسعه نیافته و اهرم فشار مستکبران محسوب می شود.

 

وی ادامه داد: آنچه بیگانگان را ناامید می کند مشارکت مردم است خیلی ها باورشان نمی شد انقلاب اسلامی به چهل سالگی پا بگذارد زیرا دشمنان تمام تلاششان را برای از بین بردن انقلاب بکار بسته بودند ولی به یاری خدا و پشتوانه مردم علیرغم همه بمباران های رسانه ای دشمن کاری از پیش نبرد.

 

شریفی با بیان اینکه در چهل سالگی انقلاب باید دستاوردهای این شجره طیبه برای مردم بازگو شود، گفت: فرهنگ وهنر بهترین عرصه برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

این مقام مسئول افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب امنیت است در حالی که اطراف کشور اسلامی ایران به شکل یک دایره ای در ناامنی قرار دارند و این امنیت را مدیون ایثارگران و جان برکفانی هستیم که برای حفظ آرامش میهن اسلامی از جان خود مایه می گذارند.

 

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری گفت: انتقال ارزش های انقلاب به نسل های بعد شیرین تر و بهتر خواهد بود و اگر مردم آن طور که باید در صحنه باشند نسل های سوم و چهارم رویش های انقلاب خواهند بود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: مردمی بودن برنامه های دهه فجر، ثبات بیشتر انقلاب را رقم زده زیرا مردم انقلاب کردند و خودشان نیز سبب تداوم حیات این انقلاب مردمی هستند.

 

اوی بابیان اینکه کارکردهای مسجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان باید پررنگ باشد ادامه داد: اگر مساجد نبودند، انقلاب اسلامی هم رخ نمی‌داد لذا می طلبد برنامه‌هایی در شان مسجد در ایام الله دهه فجر برگزار شود.

 

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام علی رودبارانی گفت: مسجد همواره در رأس این هرم دفاعی قرار داشته است و پس از آن نیز در برابر هجمه فرهنگی غرب که به شکل ها و انحاء مختلفی چون تهاجم و فرهنگی انجام می گیرد نقش مسجد قابل انکار نیست.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی افزود: درجریان انقلاب اسلامی ایران نیز، مساجد به عنوان یکی از عوامل مؤثر و مهم در ایجاد و شکل گیری نهضت اسلامی و زمینه ساز گسترش، تعمیق و تثبیت این جریانات و تحولات انسانی بوده است.

 

وی اضافه کرد: مسجد به عنوان مرکز فرماندهی در قرارگاه دینی و فرهنگی و حضور در عرصه های مختلف دفاع و صیانت از اسلام و فرهنگ و اعتقادات دینی مردمان این مرزو بوم، جایگاهی بسیار رفیع و بی بدیل داشته است.

 

 

برگزاری برنامه های دهه فجر منافانی با ایام سوگواری فاطمیه(س) ندارد

 

محسن خلجی گفت: برگزاری برنامه های دهه فجر منافانی با ایام سوگواری فاطمیه(س) ندارد زیرا پرچم انقلاب و سرودهای انقلابی برگرفته از ائمه اطهار(ع) است.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه روح الله افزود: یکی از آفاتی که در جامعه می بینیم غفلت از مساجد است، خاستگاه انقلاب مسجد است و امروزه باید این اماکن مقدس بیش از پیش به جامعه معرفی و شناسانده شوند و آثار آن را همه بدانند.

وی ادامه داد: ظرفیت های پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری مسجد برای نجات جامعه و هر محله در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

وی خلجی با بیان اینکه برنامه های راهپیمایی روز22 بهمن باید جذابتر و مناسب با همه گروه های سنی باشد، گفت: در آذر ماه سال 1357 جمعیت یکصد هزار نفری از مردم انقلابی اراک در مرکز شهر تجمع بی نظیری داشتند که لازم است برنامه های خوبی در ایام الله دهه فجر از سوی ادارات تدارک دیده شود.

 

لازم به ذکراست، جلسه کارگروه مساجد دهه فجر استان مرکزی با حضور اعضای این کمیته و تعدادی از مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار شد.

۹۷/۱۰/۲۲
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]