سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
رضایی گفت: اولین قدم تاثیر گذار در کاهش آسیب های اجتماعی، پیوند مستحکم بین همگان با مسجد است.

به گزارش روابط عمومی از اراک، محمد ابراهیم رضایی در دیدار با مسئول و کارشناسان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جذب جوان مسئله مهمی است که در باید در کانون های مساجد بیش از پیش به آن توجه شود.

 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لبنان مساجدی انقلابی، با نشاط، زنده و اندیشه محور مشغول به تبلغ دین مبین اسلام هستند افزود: ولایتمداری در این مساجد در عمل اجرا می شود و مساجد محور همه برنامه ها، غنی، فعال و اثر بخش  هستند.

 

وی ادامه داد: هر وقت مساجد ما ضعیف شوند به هر دلیلی اثرات آن را در جامعه می بینیم امروزه صدای اذان از برخی منابر شنیده نمی شود وقتی مساجد ضعیف شوند اخلاق افت می کند اکثر مشکلات خانوادگی ما در اثر  ارتباط کمرنگ با مسجد بروز پیدا می کند؛ حرمت بزرگ و کوچک از بین می رود، اوایل انقلاب بسیاری از علما اصول و عقاید و توحید تدریس می کردند و می دانستند اگر توحید بین افراد جامعه نهادینه شود همه چیز درست می شود هر چقد از مساجد کم بگذاریم و هر چه فراموش کنیم باید صدها برابر هزینه کنیم.

 

رضایی افزود: همه باید احساس وظیفه کنند چه در بخش مردمی و چه در حوزه قانونگذاری هر چه در توان است باید خدمت کنند زیرا مساجد به عنوان محیطی بی‌طرف و مکانی مخصوص به خداوند و آماده برای ذکر و عبادت و تفکر باید با برنامه‌ریزی و تبلیغ مناسب، به عنوان مکانی برای همدلی و همراهی تمام مسلمانان باشد.

 

 

در ادامه این دیدار حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری ضمن ارائه گوشه ای از فعالیت های کانون های مساجد گفت: سرود چهل هزار نفری اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در روز 12 بهمن روز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی برگزار می شود، در این روز سرودهای انقلابی یکهزار نفری در یکی از نقاط استان اجرا می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: قریب به 30 هزار از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه جامع آمار و اطلاعات مساجد (سامانه سجا) ثبت نام کرده اند این سامانه با هدف ساماندهی کانون‌های مساجد راه اندازی شده و رسالت کانون‌ها این است که مخاطبان را به خود جلب کرده و در این سامانه از همراهی و کمک آن‌ها نیز استفاده کنند ثبت نام کردند.

 

وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی از نتایج فعالیت در کانون های فرهنگی هنری مساجد است، اثرگذاری کار تربیتی به مراتب بیش از فضاسازی فرهنگی است.

 

۹۷/۱۰/۲۲
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]