سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
اولین دوره آموزشی خبرنگاران افتخاری با عنوان طرح ملی هر مسجد یک خبرنگار در استان مرکزی آغاز شد.

به گزارشروابط عمومی از اراک، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، در اولین جلسه طرح ملی هر مسجد یک خبرنگار که در سالن جلسات دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار شد، به اهمیت انعکاس فعالیت های فرهنگی و مذهبی به ویژه در مساجد اشاره کرد و گفت: اتفاقات خوب فرهنگی در محدوده محل و منطقه زندگی ما رخ می دهد که باید به همت و تلاش اصحاب رسانه منتشر شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، با اشاره به طرح هر مسجد یک خبرنگار افزود: در مساجد و مراکز فرهنگی دچار خلاء در انعکاس اخبار و فعالیت ها هستیم که در این طرح به دنبال پر کردن این خلاء و انعکاس درست و به موقع فعالیت های مساجد هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: مساجد از صدر اسلام مرکز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در یک محله بوده اند و اگر بتوانیم این فعالیت های فرهنگی را در جامعه انعکاس دهیم شاهد گسترش هر چه بیشتر فعالیت های فرهنگی و جذب اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان به مساجد می شویم.

 

 

حجت الاسلام ذوالفقاری ضمن تاکید بر انعکاس اخبار مساجد، بیان کرد: باید در فعالیت های مساجد و انعکاس اخبار به صورت تخصصی عمل کنیم چرا که انعکاس فعالیت های کانون های فرهنگی و تخصصی بودن فعالیت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی به هجمه های فرهنگی و توطئه های نرم دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان با بهره گیری از فضای مجازی دست به تخریب و  توطئه افکنی زده اند که اصحاب مسجد باید در این زمینه هشویار بود و با تجهیز خود به مقابله با این توطئه ها بپردازند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی همچنین به گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: باید در این بخش فعالیت بیشتری داشته باشیم و اتفاقات فرهنگی و ارزشی که در محله ها و مساجد انجام می شود به سرعت و دقت اطلاع رسانی شود.

 

وی در پایان بر انعکاس خبری خوب، اطلاع رسانی به موقع و بهره برداری درست از اخبار و اطلاعات تاکید کرد.

 

در این مراسم یکی از روزنامه نگاران استان مرکزی به آموزش اصول خبرنویسی و نگارش خبر و گزارش پرداخت.

 

 

 

۹۷/۱۰/۲۷
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]