سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

نماینده مردم اراک،‌خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ دولت و مجلس دین خود را به کانون های فرهنگی هنری مساجد ادا کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون های فرهنگی مساجد استان مرکزی،محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک،‌خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در آستانه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور  گفت:‌ کانون های فرهنگی هنری مساجد پایگاه ارزشمندی در جهت مبارزه با شبیه خون فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمن است و از این رو تقویت و توسعه این کانون ها باید در اولویت نخست قرار گیرد.


وی با بیان اینکه دولت و مجلس نیز باید با توجه به رویکرد کانون ها در امر پرورش افراد دین باور و دین محور باید توجه بیشتری به بحث تقویت کانون ها داشته باشد افزود: امید است با توسعه هر چه بیشتر کانون ها بتوانیم شاهد حضور پرشور و بیشتر جوانان به مسجد باشیم.


دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ امروزه وظیفه دولت و مجلس این است که کانون ها را که بدون وابستگی به هیچ حزب و جریان خاصی و صرفا در جهت مبانی دینی حرکت می کنند را تقویت کنند.


آصفری با اشاره به اینکه کانون ها پل ارتباطی بین جوانان و مسجد هستند، ادامه داد: مساجد جایگاه ویژه ای برای رشد و نمو فرهنگ دینی دارند و کانون ها برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد باید به برنامه های روز مجهز باشند و در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی به موارد دینی و اخلاقی بپردازند و از فضای مجازی که با اقبال خوبی از سوی جوانان مواجه است نیز بهره ببرند.


وی تصریح کرد:‌ کانون های فرهنگی هنری مساجد کارنامه خوبی به جا گذاشته اند و باید همه دستگاه ها کمک کنند تا این روند ادامه یابد و در همه روستاها و شهرها کانون های فرهنگی هنری مساجد تاسیس شوند و بیش از پیش به انجام فعالیت های فرهنگی بپردازند.


نماینده مردم اراک،‌خنداب و کمیجان در خانه ملت در پایان ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت:‌ طرح ها و اقدامات بسیار نو و جالبی در کانون ها در حال انجام است که همه آن ها می تواند حضور جوانان را پررنگ تر و پررونق تر جلوه دهد.


پایان پیام/


۹۲/۱۲/۱۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]