سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

صالحی گفت: فعالیت کانون فرهنگی هنری شهید گل محمدی تنها برای ایام خاص و مناسبت های مذهبی نیست بلکه در طول سال فعالیت های فرهنگی را برای مخاطبان خود برنامه ریزی و اجرا می کند.

«احسان صالحی» در خصوص برنامه های این کانون گفت: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری به مدت ۱۰ شب همراه با قرائت زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام شاه میرزالو و با نوای مداحان اهل بیت)ع)، برپایی ایستگاه صلواتی و موکب حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، برگزاری جلسه هماهنگی با بانیان نذری و مداحان هیئت ویژه ماه محرم، مشکی پوش کردن صحن مسجد به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه محرم از جمله برنامه های این کانون در ایام ماه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید گل محمدی مسجد صاحب الامر(عج) کوی صالح آباد اراک، برگزاری مسابقه فرهنگی حماسه حسینی ویژه ماه محرم و توزیع برگه های مسابقه در بین عزاداران، برگزاری کاروان غم در روز تاسوعا و عاشورای حسینی، برگزاری مراسم زیارت عاشوراء بعداز اقامه نماز مغرب و عشاء و برگزاری اقامه نماز ظهر و عصر در روز عاشورای حسینی در گلزار شهدای شهر اراک را از دیگر این برنامه ها در محرم دانست.

 

وی به حضور و بازدید حجت الاسلام دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از کانون اشاره و اضافه کرد: ایشان در راستای بحث حضور در نماز جماعت، هدف از قیام امام حسین(ع)، مصائب امام حسین(ع) و امر به معروف و نهی از منکر در جمع عزاداران مسجد صاحب الامر(عج) به سخنرانی پرداخت و در خصوص برگزاری جلسه ای با حضور فرماندار اراک و اعضای شورای اداری برای رفع مشکلات منطقه صالح آباد قول مساعد داد.

 

در ادامه مراسم که باعزاداری و سینه زنی عزاداران همراه بود، حجت الاسلام دانشی از مکان های مختلف کانون فرهنگی و برنامه های کانون از جمله دفتر کانون فرهنگی، دفتر واحد خواهران، کتابخانه، کافی نت، مجموعه عکس های نمایشگاهی فعالیت های کانون و سپس از محل برپایی ایستگاه صلواتی به همت جوانان و نوجوانان مسجدی بازدید به عمل آورد.

صالحی همچنین برنامه های این کانون در ماه محرم را با هدف ترویج فرهنگ غنی عاشورا و بیان اهداف قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: مراسم عزاداری و سوگواری دهه اول محرم در این کانون‌ با حضور پرشور اعضای کانون و به صورت خودجوش برگزار می‌شود؛ هدف اصلی اجرای این برنامه‌ها تعظیم و گرامیداشت مقام ائمه معصومین (ع) و ایجاد زمینه‌ جذب نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به آموزه های اهل بیت(ع) است.

 

وی افزود: این کانون با راه اندازی کانال های اطلاع رسانی اقدام به معرفی فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی کرده است و مخاطبان می‌توانند از طریق این شبکه ها به برنامه های کانون دسترسی داشته باشند؛ ویژه‌برنامه‌های محرمی کانون شهید گل محمدی در دهه اول محرم، همه ساله با حضور سخنرانان و مداحان مطر ح استان و کشور برگزار و فعالیت‌هایی از قبیل ایستگاه های صلواتی، مسابقات فرهنگی و مذهبی برای نوجوانان و کودکان با موضوع واقعه کربلا و برگزاری نمایش‌های عاشورایی انجام می شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید گل محمدی صالح آباد اراک، دغدغه و هدف از اجرای برنامه های کانون را ایجاد فضای متفاوت برای حضور و تجربه نوجوانان جهت ارتقای سطح بینش و نگرش آنان از مناسبات مذهبی و دینی دانست و افزود: به همین جهت برنامه ریزی های ما بر مبنای علایق نوجوانان و مناسب با ذائقه آنان صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت این کانون فرهنگی هنری تنها برای ایام خاص و مناسبت های مذهبی نیست، افزود: کانون فرهنگی هنری فرهنگی شهید گل محمدی در طول سال فعالیت های فرهنگی را برای مخاطبان خود برنامه ریزی و اجرا می کند؛ تمام تلاش کانون در این راستا است که برنامه ها بر اساس نیاز روز مخاطبان و ذائقه آنها طراحی و اجرا شود.

 

۹۸/۰۷/۰۲
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]