سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

شعبانی از تولید ماسک به همت بانوان مسجدی در قرارگاه جهادی نورالزهرا(س) به منظور مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، علی شعبانی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی و همچنین تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) گفت: در حرکتی جهادی تعدادی از بانوان اعضای کانون فرهنگی هنری نورالزهرا، بسیج و نمازگزاران مسجد الزهرا(س) شهر اراک  از روز گذشته اقدام به تولید ماسک کرده اند.

مسئول کانون فرهنگی هنری نورالزهرا(س)  تخصصی هنرهای تجسمی، با اشاره به اینکه تعداد 10 نفر از این بانوان با وسایل و هزینه شخصی خود در حسینیه مسجد مستقر شده و تعدای نیز در منزل مشغول به فعالیت هستند، افزود: قرار است این بانوان در این دو روز تعداد 4 هزار ماسک تولید کنند و ماسک های تولید شد در روز نیمه شعبان در بسته بندی های بهداشتی در بین اقشار مختلف توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه جشن نیمه شعبان امسال بدور از هر گونه تجمعی برگزار می شود، ادامه داد: طی هماهنگی های انجام شده و دعوت از مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) 6 خودرو به همراه ذاکران اهل بیت در روز نیمه شعبان در محل های مختلف شهر حضور یافته و مدت کوتاهی که سبب تجمع نشود به مدحیه سرایی و مولودی خوانی پرداخته و ماسک ها را نیز توزیع می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این راستا خیرین و نیکوکاران و نمازگزاران مسجد و اعضای کانون پای کار آمدند، بیان کرد: هزینه های تهیه پارچه جمع آوری شده و اگر باز هم خیرین و نیکوکاران همکاری کنند بانوان مسجدی تا زمانی که نیاز باشد و وسایل مورد نیاز را داشته باشند به تهیه ماسک خواهند پرداخت.

 

شعبانی همچنین به دیگر فعالیت های کانون فرهنگی هنری نورالزهرا(س) اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تعطیلی مساجد و عدم برگزاری نماز جماعت در ایام جاری، کانون فعالیت های خود را ادامه می دهد و با فعالیت در فضای مجازی به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در رابطه با این ویروس منحوس می پردازد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری نورالزهرا(س) مسجد الزهرا اراک ادامه داد: مشارکت در فعالیت های ضد عفونی و گند زدایی در مسجد و معابر مختلف سطح شهر به همراه بسیج و تهیه و توزیع الکل و مواد ضد عفونی کننده از دیگر فعالیت های ما در این ایام است.

 

وی همچنین به حضور داوطلبانه دو پرستار که از اعضا و نمازگزاران مسجد هستند در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک نیز اشاره کرد و گفت: این عزیزان با شیوع بیماری کرونا بر خود واجب دیدند که به یاری هموطنان خود بشتابند و به صورت داوطلبانه راهی بیمارستان خوانساری اراک شدند.

۹۹/۰۱/۲۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]