سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از اجرای طرح ملی راهکار در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری گفت: طرح ملی راهکار با عنوان رزمایش ایمان، هم‌دلی، کار و ایثارِ رمضان پیرو منویات رهبر معظم انقلاب در ادامه رزمایش مواسات و هم‌دلی در ماه مبارک رمضان است.

وی ادامه داد: ایجاد و تقویت نهضت خدمت‌رسانی، تقویت بنیه ایمان هم‌دلی، کار و ایثار از جمله مهم‌ترین اهداف این طرح به‌شمار می‌رود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیأت امنا و سایر تشکل‌های محله می‌توانند با اعتمادسازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در اجرای این برنامه با کمترین مشکل و مانعی، مواجه شده و در راستای اجرای این طرح ملی گام مؤثری بردارند.

ذوالفقاری گفت: کانون‌های مساجد با اجرای این برنامه‌ها می‌توانند اعتماد مردم و فعالان اجتماعی را نسبت به خود و مسجد ارتقا داده و با راه‌اندازی شبکه‌های تخصصی و استفاده از ظرفیت شبکه‌های موجود می‌تواند مردم و فعالان فرهنگی، اجتماعی و محله را در اجرای این برنامه‌ها مشارکت دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در خصوص برنامه عملیاتی این طرح عنوان کرد: در این طرح ۱۴ برنامه عملیاتی در قالب ۲ بسته برنامه‌ای و در چهار محور ایمان، هم‌دلی، کار و ایثار طراحی شده تا کانون‌های فرهنگی هنری بتوانند تا مادامی که نماز جماعت در مساجد برقرار نباشد، این برنامه‌ها را اجرا کنند.

ذوالفقاری عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده‌ها می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب "طرح ملی راهکار " از سه طریق بارگذاری در صفحه اختصاصی کانون در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir و عضویت در کانال فهما به نشانی gap.im/fahmabot و ارسال گزارشات به مدیر گروه و ادمین با شناسه adminfahma@ و انتشار در فضای مجازی و پیام‌رسان با عنوان پویش مردمی #بچه_های_‌مسجد در پویش بچه‌های مسجد شرکت کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۸۰ کانون فعال فرهنگی و هنری مساجد در استان وجود دارد و در شهرستان‌ها تعدادی از کانون‌های شاخص بحث مقابله با بیماری کرونا را مدیریت می‌کنند و با توجه به شیوع کرونا و بسته شدن مساجد، فعالیت‌های کانون مساجد در بستر فضای مجازی گسترش پیدا کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی در خصوص جوایز برندگان در این طرح گفت: در پایان این طرح به ۱۱۴ کانون برتر علاوه بر کسب امتیاز فهما، جوایز ارزنده و نفیس به همراه لوح تقدیر اهدا می‌شود.

۹۹/۰۲/۱۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]