سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مجری طرح چهره به چهره دراستان مرکزی از برگزاری نخستین دوره استانی آموزش طرح چهره به چهره در این استان خبر داد.

احمد تکلو،‌ مسئول کانون فرهنگی هنری شهید احمد کاظمی و مجری طرح تربیتی چهره به چهره به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت:‌ نخستین دوره استانی آموزش طرح چهره به چهره روزهای پنج شنبه و جمعه(30 آبان و 1 آذر) در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک با حضور 60 نفر از مربیان طرح چهره به چهره برگزار می شود.

وی با بیان اینکه محورهای آموزشی این دوره دو روزه نماز، مخاطب شناسی، روان شناسی تربیتی و اخلاق است افزود:‌ استادان حجت الاسلام زارعی از موسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) قم، خان آبادی از استادان مخاطب شناسی استان و اشرف جواهری مشاور امور خانواده استانداری مرکزی در این دوره سبک زندگی با استفاده از سیره امام حسین و عاشورا را آموزش می دهند.

تکلو به حضور استاد میر محمدی از استادن روان شناسی تربیتی با رویکرد فرهنگی و آسیب شناسی اخلاقی نوجوانان و جوانان در این دوره اشاره کرد و گفت: دراین دوره سعی شده به صورت کارگاهی هر یک از مربیان از آموزش های استادان مربوطه بهره مند شوند.

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید احمد کاظمی مسجد چهارده معصوم (ع) اراک تصریح کرد: هم اکنون 900 نفر از نوجوانان در سنین 11تا 17سال از حضور 60 مربی در حلقه های 15 نفره از مباحث و آموزش های طرح تربیتی چهره به چهره بهره مند هستند.‌

 وی گفت: مسابقات ورزشی و فرهنگی، برگزاری نشست های شبانه به منظور تبادل تجربیات مربیان از دیگر برنامه های جانبی این دوره است که به صورت مجزا ویژه خواهران در مجتمع آفتاب و برای برادران در فرهنگسرای آیینه برگزار می شود.

 مجری طرح چهره به چهره استان مرکزی اظهار کرد:‌ مصطفی مشایخی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی سخنران افتتاحیه این دوره و محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در خانه ملت به عنوان سخنران اختتامیه است.

 تکلو افزود:‌ گروه هدف طرح تربیتی چهره به چهره، دانش‌آموزان مقطع سوم راهنمایی و اول دبیرستان هستند که در آن مربیان از طریق آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم به تبیین ارز‌ش‌های اسلامی و اخلاقی می‌پردازند و از این طریق نسل جوان در برابر آسیب‌های اجتماعی و تهاجمات فرهنگی غرب مصون می‌مانند.

لازم به ذکر است، طرح تربیتی چهره به چهره یکی از طرح‌ها و برنامه‌های بلند‌مدت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور و طرحی جامع و مناسب برای رشد ابعاد شخصیتی نسل جوان همراه با ارزش‌های اسلامی است این طرح با هدف مبارزه با جنگ نرم دشمن در سطح استان ها برگزار می شود.

۹۲/۰۸/۲۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]