سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: کتابخانه های مساجد باید به عنوان اماکن مذهبی و مردمی تقویت شوند.‌

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: مخاطبانی که به مساجد مراجعه می کنند به نوعی با نیازهای ویژه ای در بخش کتاب و کتابخوانی رو به رو هستند و به دلیل قداست مساجد می توان کتاب های مورد نیاز مخاطبان را از طریق منابع مذهبی فراهم کرد.

وی هدف اصلی کتابخانه‌های مساجد را خدمت به جامعه مؤمنان دانست و افزود:‌ حضور جوانان و دانش آموزان در فضای مسجد، برطرف شدن نیازهای مطالعه نوجوانان و جوانان،‌ ارائه خدمت به سایر شهروندان به‌ویژه اهل محل نیز از دیگر اهداف تاسیس کتابخانه های مسجد است.

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه مدارس و معلمان باید نوجوانان را به مطالعه کتاب های غیر درسی تشویق کنند، گفت: مطالعه کتاب های غیر درسی باعث می شود که استعدادهای نوجوان شکوفا شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، با بیان اینکه باید کتاب به عنوان یکی از اصلی ترین کالاهای مصرفی در سبد خانوار قرار گیرد، افزود: مطالعه کتاب راهی برای داشتن معرفت و عقیده ای راسخ در مواجهه با امور مختلف روزانه است که باید در سبد خانوار جای گیرد.

وی به تشویق فرزندان از سوی والدین به سمت کتابخوانی تاکید کرد و گفت: مطالعه باید در وجود کودک نهادینه شود تا در بزرگسالی این مسیر ارزشمند را برای پیشرفت خود و جامعه ادامه دهند.

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه به برنامه های دبیرخانه مساجد در هفته کتابخوانی و تقدیر از کتابداران برتر مساجد اشاره کرد و گفت:‌ 40 نفر از کتابداران کتابخانه های استان مرکزی که مجوز رسمی فعالیت از سوی ستاد عالی برای آنها صادر شده مورد تقدیر قرار می گیرند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجداستان مرکزی، سرکشی و بازدید از کتابخانه های مساجد و فعال سازی کانون تخصصی کتابخانه ای برای برگزاری بزرگداشت هفته کتابخوانی را از دیگر برنامه های دبیرخانه مساجد در هفته کتابخوانی دانست.

وی با بیان اینکه کتابداران مساجد فعالین فرهنگی هستند که بدون هیچگونه چشمداشتی در کتابخانه های مساجد خدمت می کنند، تصریح کرد: ‌هم اکنون بیش از سی هزار عضو کتابخانه های مساجداستان مرکزی از 153 کتابخانه مخرن دار در مساجد مرکزی بهره مند هستند.



۹۲/۰۸/۲۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]