سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

حجت الاسلام حجت الله نیکی ملکی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت گفت:مسجد سنگر دفاع از ارزش های غنی اسلام است



حجت الاسلام حجت الله نیکی ملکی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت امروز(26تیر) در دیدار با مسئول و کارمندان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت شب های قدر و ایام شهادت علی بن ابیطالب(ع) گفت: 28آیه قرآن کریم صراحتا در خصوص مسجد نازل شده است.


وی با بیان اینکه همه پیروزی های انقلاب اسلامی از مسجد است، افزود: کاربری فرهنگی بیش از سایر فرهنگسراها و اماکن در مسجد جواب می دهد لذا باید به جای ساخت و صرف هزینه های میلیاردی فرهنگسراها برای انجام کار فرهنگی، مساجد را برای انجام اینگونه برنامه ها انتخاب کرد.


حجت الاسلام نیکی ملکی ادامه داد:‌ شخصیت های استان مرکزی 25 درصد از مفاخر ملی ثبت شده کشور را تشکیل می دهند و این می طلبد تا همایش هایی برای هر یک از این مفاخر در سطح ملی و با همت اهالی مسجد برگزار شود.


مشاور وزیر ارشاد مسجد را یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت:‌ باید موانع و موضوعاتی که سبب می شود جوانان کمتر به مسجد بیایند مورد بحث قرار گیرد و مساجد به عنوان مرکز مهم فعالیت های فرهنگی و هنری معرفی شوند.

 

تاسیس کانون در دورترین نقاط استان
در ادامه این نشست حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن ارائه مختصر گزارشی از برنامه های این دبیرخانه گفت:‌ کانون های مساجد یک نهاد مردمی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.


وی افزود:‌ مردم در امر عمران مادی مسجد کمک و حمایت می کنند ولی برای عمران معنوی مساجد از سوی مردم نیاز به فرهنگسازی است و تا آن زمان پشتوانه و حمایت دولت را لازم دارد.


حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه کانون های مساجد بازوی توانمند امام جماعت مسجد محسوب می شود تصریح کرد: کانون های مساجد در دورترین نقاط روستایی جایی که هیچ مکان فرهنگی دیده نمی شود تاسیس شده و به مرکز مهم فرهنگی آن روستا تبدیل شده اند که این مراکز جهت انجام برنامه های فرهنگی ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی نیز نقطه قوت و قابلیت خوبی محسوب می شود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد:‌ امسال در ایام تابستان تنها مرکزی که به طور جدی به اوقات فراغت پرداخت کانون های مساجد بوده اند که در این راستا تفاهم نامه هایی بین دبیرخانه و کانون های مجری طرح اوقات فراغت به امضا رسیده است و پس از بازرسی و بازدید از کلاس های این طرح هزینه های ان به حساب مسجد واریز می شود.


وی به برگزاری اردوی 800 نفری اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در تابستان امسال به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت:‌ این اردوی در سه دوره پنج روزه در حسینیه سادات رضوی مشهد تعریف شده که از اول شهریور آغاز می شود.


پایان پیام/
 


۹۳/۰۴/۲۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]