سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)‌ استان مرکزی گفت: زیر بار ذلت نرفتن از افتخارات ملت ایران است که از قیام عاشورا فراگرفته اند.‌

علیرضا عبدی، یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)‌ استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک،‌ گفت:‌ ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی، زیر بار ذلت نرفتن از عوامل قیام امام حسین(ع) است و کشور ایران به تبعیت از امام حسین، هرگز زیر بار استکبار جهانی در موضوع عدم استفادهی صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای نخواهد رفت.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص خوشبین نبودن به مذاکرات و حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ا‌یی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حمایت و ارشاد‌های ایشان همراه با پشتوانه عظیم مردمی بتواند تیم مذاکره کننده را در مسیر درست مذاکراتی هدایت کند.

عبدی در ادامه با اشاره به آسیب های عزاداری محرم به خصوص در کربلا و بین الحرمین گفت: ورود قمه زنی از توطئه های غرب برای خدشه دار کردن اسلام و زیرسوال بردن اصل عزاداری است و با این خرافات قصد سخیف کردن اسلام را در اذهان عموم دارند.


این ذاکر اهل بیت(ع)‌ وظیفه مداحان و هیئات مذهبی را در آگاه کردن مردم خطیر دانست و خاطرنشان کرد:‌ دشمن در عزاداری های ما هم هزینه می کند تا محور اصلی عزاداری را از بصیرت و دیدگاه مردم دور کند.


وی استفاده از شعر با محتوا و لحن خوب و مناسب از سوی مداحان را در بینش مخاطبان و عزاداران حسینی اثرگذار دانست و گفت:‌ متاسفانه در سال های اخیر کج سلیقگی هایی نسبت به مداحی شده بود که مورد اعتراض علما قرار گرفت.


عبدی همچنین به برنامه های عزاداری هیئت رزمندگان اسلام اشاره کرد و افزود:‌ به مدت 11شب در مصلای بیت المقدس اراک مراسم عزاداری همراه با سخنرانی حجت الاسلام فهیمی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) دایر است.
 

این مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تصریح کرد:‌ حضور در منازل بازنشستگان، جانبازان، بسیجیان و خانواده های نیروهای مسلح و برگزاری مراسم عزاداری به همت هیات قرآن و اهل بیت(ع) برقرار است.


۹۲/۰۸/۱۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]