سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: طرح چهره به چهره از طرح‌های موفق در راستای گسترش فرهنگ دینی در میان جوانان و نوجوانان است - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930728000589#sthash.yFSUPiNT.dpuf
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: جوانان با آموزش های چهره به چهره خود را با مسجد همدل و مانوس می دانند.





به گزارش روابط عمومی، حسین شاکری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی امروز (28مهر) در نخستین جلسه ستاد استانی طرح تربیتی چهره به چهره استان مرکزی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد گفت:‌ برنامه ها و آموزش های
چهره به چهره می تواند جوانان را با مسجد همدلی و مانوس کند.

وی افزود: نسل جوان با برنامه های فرهنگی به مساجد جذب می شوند و ضمن تقویت این پایگاه دینی فرهنگی،‌ جامعه و جوانان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایمن می شوند.

شاکری ادامه داد: باید جوانان نیز در هیئت امنای مساجد نقش پررنگی داشته باشند زیرا حضور نیروهای تازه نفس در مساجد همگام با تجربه‌های روحانیان و پیشکسوتان، موجب رونق بیش از پیش مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان مرکزی در ادامه ضمن تایید فعالیت های گروه های چهره به چهره قول مساعد در اجرای هر چه بهتر این طرح در آینده داد و گفت:‌ مربیان چهره به چهره هر کدام نسل آینده را تربیت می کنند.

در ادامه این نشست مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: مساجد پایگاه عبادت و جایگاه سیاست است و برای حفظ  ارزش های والای شهدای اسلام و انقلاب باید مساجد را حراست کرد و محور حرکت‌های سیاسی اجتماعی قرار داد. ‌

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری افزود: رسالت امروز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد الگوپذیری از روش تربیتی و آموزشی رسول گرامی اسلام برای آماده کردن جوانان در جهت مقابله جدی با جنگ نرم با دشمن است.

وی تصریح کرد: تاکنون 58 حلقه چهره به چهره در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تشکیل شده که تشکیل این حلقه ها در مساجد دارای کانون فرهنگی هنری در طول سال تداوم دارد.

در ادامه احمد تکلو مسئول ستاد استانی طرح چهره به چهره به ارائه گزارشی از فعالیت های این طرح و روند اجرایی آن در استان پرداخت.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در طرح چهره به چهره استان گفت: تعداد بیش از هشتصد نفر در جلسه های طرح چهره به چهره در دو گروه خواهران و برادران شرکت می کنند.

طرح چهره به چهره از طرح های بلند مدت ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور درراستای مبارزه با جنگ نرم دشمن، توسعه کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی هنری، آشنایی بیشتر جوانان با آرمان‌های انقلاب و شناخت دشمنان می‌شود است.

پایان پیام/



حسین شاکری صبح امروز در دیدار با مربیان طرح چهره به چهره اظهار داشت: طرح تربیتی چهره به چهره و به منظور بیان مسائل معنوی و اخلاقی، گسترش فرهنگ دینی در میان اقشار مختلف جامعه خصوصاً جوانان و نوجوانان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: هرگز باور نمی‌کردیم با تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پس از سالیان متمادی شاهد خروجی‌های خوب و منطقی در سطح کشور باشیم که این خود نشان از عنایت‌های ویژه خداوند دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان داشت: در حال حاضر سختی کار فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که تمامی حوزه‌های هنری، دینی، قرآنی و فرهنگی را در بر می‌گیرد، در مراسم عزاداری و شادی و مناسبت‌های ملی و مذهبی فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور پر رنگ دارد.

شاکری اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با توسعه‌ای که پیدا کردند، یکی از نقاط درخشان وزارت و ادارات کل استان‌ها هستند، چرا که کارگاهش مسجد است و نوع کاری که انجام می‌دهد اساس و پایه و شکل و فرم آن دینی است و با سایر حوزه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی متفاوت است.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همچون طفلی است که با توجهات خداوند اکنون بزرگ شده است و در سطح کشور کانون‌های مساجد بعد از آموزش و پرورش حتی در پاره‌ای اوقات از آموزش و پرورش نیز یک گام جلوتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: امروز در تمام نقاط حتی در دورترین و محروم‌ترین نقاط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد حضور فعال دارند، که یکی از برنامه‌های شاخص آنها اجرای طرح چهره به چهره است که با تقویت حلقه‌ای این طرح می‌توان از برکات آن استفاده کرد.

شاکری گفت: طرح چهره به چهره طرحی کارآمد است که نتایج بسیار خوب و مثبتی در جامعه بر جای خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: مخاطب فرهنگ انسان است، انسان موجود ساده‌ای نیست که بتوان به راحتی در مورد آن قضاوت کرد، با شناخت کامل انسان و آسیب‌های اجتماعی می‌توان به درک کامل فرهنگ گامی موثر در رفع معضلات اجتماعی برداشت، باید فرهنگ را باور کرد تا با آسیب‌های اجتماعی که انسان با آن دست به گریبان است، فرهنگ ‌سازی مناسب کرد.

انتهای پیام

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930728000589#sthash.yFSUPiNT.dpuf
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: طرح چهره به چهره از طرح‌های موفق در راستای گسترش فرهنگ دینی در میان جوانان و نوجوانان است - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930728000589#sthash.yFSUPiNT.dpuf
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: طرح چهره به چهره از طرح‌های موفق در راستای گسترش فرهنگ دینی در میان جوانان و نوجوانان است - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930728000589#sthash.yFSUPiNT.dpuf
۹۳/۰۷/۲۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]