سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
فراخوان شرکت در «ایده ها و طرح های پژوهشی 19 مهر» ویژه محققین و هسته های پژوهش کانون های فرهنگی هنری مساجد اعلام شد.





به مناسبت گرامیداشت سالروز بیانات مقام معظم رهبری در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی( 19 مهر 1391) و با هدف شناسایی استعدادها و رصد پژوهشگران، «فراخوان ایده ها و طرح های پژوهشی 19 مهر» را برگزار می کند.

  این فراخوان با محوریت بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با علما و روحانیون خراسان شمالی است و بخش ویژه؛ عبارت راهبردی ذیل برگزار می گردد:

"من سفارش میکنم که کانونهاى فرهنگى - هنرى مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکارى بسیج. بد است که بین روحانى مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه، با همکارى بسیج، این کانونهاى فرهنگى -هنرى مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنى که متناسب با نیاز آن جوانى است که آنجا حضور پیدا می کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتابهائى وجود دارد که میشود از این کتابها استفاده کرد. کتابهائى هست؛ بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانى که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید،مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهاى فرهنگى - هنرى بروید و پذیراى جوانها باشید."

 

فراخوان 19 مهر در سه بخش پژوهش های هنری، پژوهش های ادبی و پژوهش های دیجیتال انجام می پذیرد. ارائه ایده ها و طرح های پژوهشی در اصل ، شامل پردازش موضوعات در سه بخش پژوهش های کتابخانه ای، میدانی و تلفیقی است. بنابر این ارسال آثار مصداقی در قالب های خواسته شده (فیلمنامه،فیلم کوتاه، رمان، شعر، ویدئو کلیپ، وب سایت و...) مد نظر نمی باشد.محققان گرامی صرفاً در چارچوب وظایف علمی پژوهشی خود در قالب های مختلف به پژوهش پرداخته و گزارش پژوهشی خود که شامل مواردی چون ارایه پیشنهاد، راهکار راه حل عملی و... است را مطابق شیوه نامه اعلامی، ارایه کنند.

علاقه مندان به شرکت در این فراخوان تا 9 دی ماه 1393فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ارسال و نتایج آثار برتر 18 اسفند 1393 از سوی ستاد عالی کانون های مساجد کشور اعلام می شود.

کسب اطلاع بیشتر با شماره 32791050داخلی 3 تماس حاصل نمایید.
جهت مشاهد در ابعاد واقعی روی عکس کلیک کنید








نمونه پرسش ها جهت انتخاب موضوع پژوهش
حجم: 185 کیلوبایت


۹۳/۰۷/۲۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]