سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

رئیس مجلس امروز در نطق پیش از دستور خود به بیان خاطره‌ای از آیت‌الله مهدوی کنی در زمان افتتاح اولین کانون فرهنگی ـ هنری مساجد پرداخت.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، علی لاریجانی امروز، چهارشنبه، 30 مهرماه در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی گفت: ایشان نمونه یک عالم انقلابی بود که دردمندانه به مسائل اسلام و مسلمین توجه داشت و با همه وجود در راه انقلاب تلاش می‌کرد و همیشه در صراط مستقیم انقلاب که همان طریق ولایت فقیه بود گام برمی‌داشت.

وی با بیان اینکه شخصیت مستقل و اخلاقی ایشان همگان را تحت تأثیر قرار می‌داد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این عالم انقلابی دقت نظر ایشان در مسیر درست انقلاب بود؛ هیبچ‌گاه، چه قبل از انقلاب چه بعد از آن، دچار افراط و تفریط نشد و جو سیاسی بر ایشان غلبه نکرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب پیشتاز در روحانیت بود که در صحنه‌های مختلف مبارزه با شاه حضور جدی داشت؛ مسجد جلیلی را پایگاه مبارزه با رژیم دیکتاتوری کرد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 20 سال پیش که وزیر فرهنگ بودم، طرحی را پایه‌ریزی کردیم که کمک کنیم در هر مسجدی کانونی فرهنگی _ هنری زیر نظر امام جماعت مسجد و هیئت‌امنایی مردمی ایجاد شود اما ایشان که همیشه به بنده لطف داشتند، اظهار گلایه کردند که ممکن است این امر باعث دخالت دولت در امور مساجد شود اما وقتی برایشان روشن شد که در این طرح صرفاً کمک به این مراکز فرهنگی مطرح است و همه وجوه کار زیر نظر هیئت امنای مردمی است، پذیرفتند و با حضور خودشان اولین کانون فرهنگی ـ هنری مساجد افتتاح شد.


۹۳/۰۷/۳۰
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]