سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت:‌ مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام باید به بصیرت افزایی عزاداران حسینی بیانجامد

به گزارش روابط عمومی ،حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی  گفت: تمام اسلام وابسته به شهادت امام حسین علیه السلام  بوده و با این شهادت اسلام بیمه شد، پس از شهادت امام حسین علیه السلام، تا ظهور و پس از آن نیاز به بیمه ساختن اسلام نبوده است.

وی افزود: آیین های عزاداری باید با بصیرت عاشورایی همراه باشد و همه ابعاد واقعه کربلا را بدون تحریف و به دور از واقعیت پوشش داده و در نهایت بر بصیرت عزاداران بیانجامد.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد:‌ به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید الشهدا علیه السلام و 72تن از اصحاب باوفایشان این دبیرخانه اقدام به چاپ و توزیع گسترده یک هزار و 200متر مربع بنر به مناسبت این ایام در بین کانون ها کرده است.

وی ادامه داد: کانون‌هایی که طرحی را برای محرم طراحی کرده اند، با ارایه طرح پیشنهادی خود آن طرح برایشان چاپ شد و کانون هایی که طرح پیشنهادی ندارند، طرحی جامع ویژه محرم آماده شده است و در اختیار آنها قرار می گیرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به برگزاری مراسم سخنرانی در ایام ماه محرم اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع محرم، سیاهپوش کردن مساجد، دبیرخانه مساجد و معابر، مسابقات کتبی از سخنان سخنران مراسم و کتابخوانی عاشورا نیز در مساجد استان مرکزی به همت کانون ها برگزار می شود. 

حجت الاسلام ذوالفقاری از توزیع سه هزار بسته فرهنگی در ماه محرم در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان خبر داد و افزود: این بسته ها شامل سی دی عزاداری، بنر، کتیبه، پارچه مشکی، پوستر تفسیر زیارت عاشورا و پوستر محرم است.

پایان پیام/



۹۳/۰۸/۰۵
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]