سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از اعلام فراخوان نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در این استان خبرداد.




به گزارش روابط عمومی:حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی و دبیر نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب گفت: جشنواره روستاهای دوستدار کتاب به منظور گسترش عدالت و توسعه فرهنگی در روستاهای کشور، حمایت از اقدامات انجام شده و پیشنهادهای نو و ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب در سطح روستاهای کشور به صورت رقابتی برگزار می شود.

 

دبیر نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب افزود: برنامه های ارسالی باید بر اساس نیازهای محلی، آیین نامه های بومی و ارزش های دینی و ملی تعریف شده و مشتمل بر مجموعه فعالیت های تامین فضا و بناهای فرهنگی برای کتابخانه، کتابفروشی، انجام فعالیت های فرهنگی ترویجی مانند مسابقه ها، جشنواره ها، نمایشگاه های کتاب و فعالیتهای ابتکاری و همچنین برنامه های سال آینده نیز شامل تامین فضا و بناهای مرتبط ، فعالیت های ترویجی ابتکاری و... باشند.

 

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه هیات داوران جشنواره پنج روستای قابل تقدیر دوستدار کتاب را انتخاب و معرفی می کنند، افزود: این روستاها طی مراسمی در هفته اول اسفند با حضور شخصیت های فرهنگی و سیاسی کشور در تهران تقدیر می شوند و در استان ها نیز به نحو مقتضی از روستاهای برگزیده تقدیر خواهد شد.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: جشنواره روستاهای دوستدار کتاب با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور روستایی و شوراهای استانداری، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، بهزیستی،‌ صدا وسیما مرکزی، دهیاری ها و فرمانداری ها، ‌آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه ها و کانون های مساجد برگزار می شود.

 

متقاضایان شرکت در این جشنواره می‌توانند تا 25 آبان ماه سال جاری آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یا جهت تسهیل و تسریع به دبیرخانه مرکزی این جشنواره در تهران  کد پستی 1589743111 ارسال کنند.

نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب اسفند ماه سال جاری با معرفی طرح های برتر به کار خود پایان می دهد.

پایان پیام/


۹۳/۰۸/۰۷
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]