سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

«مرتضی طاهریان»، گفت: جشنواره مدهامتان از شاخص ترین و مطرح ترین جشنواره های ستاد عالی است که بحمدالله اکنون بعد از 9 دوره در حال تبدیل شدن به یکی از جشنواره های موفق کشور است.


به گزارش روابط عمومی معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد افزود:‌ در این جشنواره همه استعدادها به میدان می آیند و در سال های اخیر شاهد بودیم که افرادی که در این جشنواره حضور داشتند در سایر جشنواره ها حائز رتبه های کشوری بودند که افتخار جوانان مسجدی است.
طاهریان ادامه داد: نهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله استانی آن در برخی از استان های کشور در حال برگزاری است و بهمن ماه شاهد برگزاری مرحله کشوری این جشنواره با حضور 250نفر از برگزیدگان  و نخبگان قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد  در استان خوزستان هستیم.
معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: دراین جشنواره در کنار رشته های قرائت، حفظ، ترتیل و اذان دو مقوله مهم صحت قرائت اذکار نماز و مفاهیم قرآن کریم نیز توجه شده که به نسبت جدید بودن آن با اقبال خوبی مواجه شده است.
وی از برگزاری این جشنواره در بخش خواهران نیز در سال آینده خبر داد و اظهار کرد:‌ البته هم اکنون نیز مسابقات مدهامتان در برخی از استان ها بین خواهران به صورت آزمایشی برگزار می شود که با روند مطلوب و موفقی روبرو بوده و نشان از استعداهای موجود بین خواهران قرآنی مساجد دارد.
پیوند عمیق بین قرآن و مسجد
این مقام مسئول اظهار کرد: به دلیل پیوند جدانشدنی قرآن و مسجد، جشنواره قرآنی مدهامتان که از بطن مسجد برخواسته  به سمت حرکت در حد فاخرترین برنامه های قرآنی کشور است.
طاهریان با بیان اینکه‌ تا نقطه ایده آل و آنچه در خور و شان قرآن است خیلی فاصله داریم و امید است بتوانیم رسالت خود را به عنوان یک مسلمان واقعی درراستای عمل به دستورات کلام الله وحی به انجام برسانیم.
معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در ادامه از برگزاری جشنواره نشریات تجربی خبر داد و بیان کرد:‌ انتظار می رود اعضای مساجد استان مرکزی با توجه به استعداها و انگیزه های بالایی که دارند بتواند در این جشنواره بدرخشند.
وی افزود: در مرحله منطقه ای جشنواره نشریات تجربی  استان های گیلان، یزد، سمنان و کهکیلوله و بویر احمد میزبان هفت استان دیگر هستند و پیش بینی می شود مرحله کشوری آن نیز 18 اسفند همزمان با سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در استان فارس برگزار شود.
معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از دیگر برنامه های این ستاد به برگزاری سومین جشنواره سرود روستایی رضوی اشاره کرد و گفت: ‌اعضای سرود روستایی دی ماه سال جاری میزبان استان همدان هستند و در آنجا با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی در ادامه ضمن تحسین گزارش های تصویری مذهبی، خبرگزاری شبستان نمایندگی استان مرکزی گفت: برخی سنت ها به دلیل دیده نشدن به دست فراموشی سپرده می شوند ‌حال آنکه تصاویری که در خصوص عزاداری سنتی و تاریخی اباعبدالله الحسین علیه السلام در روستاهای استان مرکزی درج شد، یکی از فعالیت های موثر در جبران خلاهای موجود در عزاداری های سنتی بود.
طاهریان ادامه داد: در خصوص حفظ عزاداری های محلی که ریشه در مردم دارد بسیار تاکید شده و هر عکس و گزارشی که در این رابطه تهیه شود به عنوان سند دینی ارزشمند برای آیندگان به یادگار می ماند و میراث دینی و فرهنگی کشور نیز حفظ می شود.
وی با بیان اینکه خبرگزاری شبستان در زمانی پا به عرصه فعالیت گذاشت که خبر دینی با مهجوریت دینی همراه بود و شبستان برای مهجوریت زدایی از چهره اخبار دینی در کنار خبرگزاری های ایکنا و رسا خوب ایفای نقش کرد.
 معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مسجد پایگاه ریشه دار دینی و مذهبی مسلمانان است و به قدری اتفاقات مبارک و ظریفی در این حوزه رخ می دهد که دوربین ها و قلم ها از پوشش و انعکاس همه آنها ناتوانند.
این مقام مسئول اظهار کرد: چنانچه سنت ها کمتر مورد توجه قرار بگیرد جای گلایه را برای دیگران باز می کند و برخی از عزاداری ها که از حد شرعی خود فاصله گرفته باید به جایگاه اصلی خود برگردد زیرا گاهی مطلب یا سنتی باشتباه می تواند ایجاد بدعت کند که اثرات سو آن باقی بماند.
وی افزود:‌ همه باید تلاش کنند تا زیبایی های دین را به هر طریقی به نمایش بگذارند و اهالی رسانه نیز این زیبایی ها را در قالب قلم بگنجانند و به همه جهان عرضه کنند.

۹۳/۰۸/۲۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]