سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت:‌ آیت الله مدرس عمر خود را در راه اعتلاى اسلام نثار کرد و در جهت نشر حقایق و معارف اسلامى مردانه کوشید.

به گزارش روابط عمومی کانون های مساجد استان مرکزی: حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری،‌ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در اراک به مناسبت دهم آذر ماه، سالروز شهادت آیت الله حسن مدرس و روز مجلس گفت: موقعیت حساس ایران و بی‌کفایتی زمامداران و نفوذ کامل بیگانگان شرایطی را بر ایران تحمیل ساخت که با استقامت و پایداری شهید مدرس برخی از این شرایط تحمیلی خنثی شد. 
 

وی با بیان اینکه مدرس اولین کسى بود که تدریس نهج البلاغه را در حوزه هاى علمیه رسمى کرد افزود:‌ وی نخستین مجتهدى بود که این کتاب را جزو متون درسى طلاب قرار داد.


حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد:‌ آیت الله مدرس زمانی که در مجلس حضور داشت در برابر ظلم و ستم و استبداد دوران ستم شاهی ساکت نبود و همواره با شجاعت در برابر رژیم استبدادی پهلوی ایستادگی می کرد.


وی با بیان اینکه جدایی دین از سیاست طرح خیانتکارانه‌ای از سوی دشمنان بود که می‌خواستند زمامداران دین در سیاست دخالت نکنند افزود:‌ "دیانت ما عین سیاست ماست، سیاست ما عین دیانت ماست"عبارت مشهور مدرس بود که نمی گذاشت دشمنان به اهداف خود برسند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه شهید مدرس تنها میدان دار عرصه سیاست بود، اضافه کرد:‌ در جریان نهضت مشروطه، فقها و علمای عالم تشیع از جمله شهدی مدرس در اندیشه ایجاد نظام سیاسی مبتنی بر اراده ملت ایران بودند.


حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد:‌ شهید مدرس با توجه به جایگاه سیاسی و مذهبی خود در دوران رضاخان به یک چهره ماندگار در تاریخ تبدیل شد و روز شهادت وی روز مجلس نامگذاری شد، پس نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی نیز باید به تاسی از ایشان به دنبال احقاق حقوق ملت، گام بردارند.


پایان پیام/


۹۲/۰۹/۱۰
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]