سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از فعالیت 60 هسته پژوهشی در کانون های مساجد این استان خبر داد.



به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی  به مناسبت هفته پژوهش گفت: هم اکنون 60حلقه پژوهشی در کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی این استان در حال فعالیت هستند.

وی فعالیت خواهران در انجام برنامه های پژوهشی و تحقیقی را مطلوب عنوان کرد و افزود: خواهران در گروه های مختلف و در رشته های دینی و فرهنگی یافته های پژوهشی خود را ارائه می کنند.

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه تاکنون 118 اثر تحقیقی در موضوعات مختلف فرهنگی، مذهبی و علمی حول محور مسجد در فراخوان های کشوری از سوی کانون های دارای هسته پژوهشی ارسال شده که 10اثر برگزیده و تقدیر شده است گفت:‌ از سال 1386 تاکنون فعالیت هسته های پژوهشی در کانون های مساجد آغاز شده که تاکنون در مسابقات و همایش های مختلف شرکت کرده و دارای رتبه بوده اند.

وی به فعالیت مستمر هسته های پژوهشی مساجد اشاره کرد و ادامه داد: کتاب های نذر و ناذرین،‌ سقوط با موضوع حماسه کربلا و واقعه عاشورا،‌ مسجد در کلام وحی و گفتار معصومین(ع) و کتاب نسیم بهشتی با موضوع آموزش قرآن کریم به همت هسته های پژوهش کانون ها به چاپ رسیده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد: انتخاب هشت عنوان مقاله برگزیده در همایش‌های مختلف از سوی هسته های پژوهش مساجد مرکزی بیانگر آگاهی و احاطه داشتن هسته ها به موضوعات و عناوین مختلف و همچنین داشتن روحیه پژوهشگری بین آنان است.

وی دوره های آموزشی روش تحقیق، ‌نشریات تجربی، مقاله نویسی،‌ فن نویسندگی را از جمله دوره های برگزار شده برای هسته های پژوهشی به همت دبیرخانه مساجد دانست و ادامه داد:‌ یک کانون تخصصی پژوهش نیز در این راستا در استان مرکزی تاسیس شده است.

در حال حاضر بیش از 60 هسته پژوهشی در کانون های مساجد استان فعال هستند که در موضوعات مختلف فرهنگی و دینی در مناسبت های مختلف یافته های پژوهشی خود را ارائه می دهند.

پایان پیام/

۹۳/۰۹/۲۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]