سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت:‌ تلاش های علمی امام موسی کاظم(ع) سبب حفظ و استحکام اسلام راستین شد. ‌

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع) گفت: صبر و بردباری ایشان موجب شد تا این امام به کاظم یعنی فرو برنده خشم ملقب شود و الگوپذیری از سیره عملی امام موسی کاظم(ع) راهی روشن برای آحاد جامعه اسلامی است.

‌وی با بیان اینکه زندگی امام هفتم(ع) در زندان های تاریک و سیاهچال های دهشتناک هارون نمونه بارزی از استقامت و صبر است اظهار کرد:‌ در مدتی که امام کاظم(ع) در زندان های هارون بود، پیوسته مخالفان وی زندان حضرت را عوض می کردند، چرا که حضرت در زندان با رفتار، اعمال و گفتارشان حتی زندانیان را تحت تأثیر خود قرار می داد و آنها را جذب خود می کرد.


جت الاسلام ذوالفقاری گفت:‌ امام موسی کاظم(ع) لحظه ای از تلاش و کوشش باز نایستاد و در راه تکامل جنبش علمی و نهضت فرهنگی اسلام تلاش کرد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: امام موسی کاظم(ع) همیشه به شاگردان خود توصیه می کردند که برای افراد دارای صفات اخلاقی خوب و نیکو ارزش و احترام خاصی قائل شوند و در مقابل کسانی که فاقد صفات اخلاقی هستند با جدیت برخورد کنند.


وی بیان کرد: نشر فقه جعفری و اخلاق و تفسیر و کلام که از زمان حضرت صادق(ع) و پیش از آن در زمان امام محمد باقر(ع) آغاز و عملی شده بود، در زمان حضرت امام موسی کاظم(ع) نیز به پیروی از سیره نیاکان بزرگوارش همچنان ادامه داشت، تا مردم بیش از پیش به خط مستقیم امامت و حقایق مکتب جعفری آشنا شوند.


حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد:‌ کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی امشب در شب ولادت امام موسی کاظم هفتمین اختر تابناک سپهر ولایت و امامت به اجرای برنامه مداحی و برگزاری مسابقه های مختلف و دعوت از وعاظ می کنند.


۹۲/۰۹/۱۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]