سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان مرکزی از برگزاری جشن های انقلاب در مساجد سراسر استان مرکزی خبر داد.


  به گزارش روابط عمومی ،حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی  گفت: جشن های انقلاب در ایام الله شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد سراسر استان مرکزی با حضور مردم انقلابی و مومن استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشن ها به همت اعضای کمیته مساجد دهه فجر شامل اوقاف و امورخیریه، اداره کل تبلیغات اسلامی، سپاه روح الله، ستاداقامه نماز، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ستادامر به معروف و نهی از منکرو کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود افزود: در هر یک از جشن ها علاوه بر مسابقات فرهنگی و اجرای سرود و برنامه های جذاب دیگر سخنرانان به تشریح دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان می پردازند.

برگزاری محافل انس با قرآن کریم درمساجد

حجت الاسلام ذوالفقاری به برگزاری حداقل 30 محفل انس با قرآن کریم توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح شهرهای استان اشاره و اظهار کرد: این برنامه قرآنی با دعوت از قاریان برجسته استان و حضور خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا از وظایف همگان و حضور در کنار خانواده معظم شهدا توفیق الهی برای مسئولان نظام اسلامی است از این رو کمیته مساجد استان مرکزی در ایام الله دهه فجر از خانواده های معظم شهدا به خصوص خانواده های شهید روستایی  که عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان به ارمغان آوردند بازدید به عمل می آورد.

برگزاری مسابقات بزرگ روزنامه دیواری با موضوع دهه فجر

حجت الاسلام ذوالفقاری برگزاری مسابقات بزرگ روزنامه دیواری با موضوع دهه فجر را از دیگر برنامه های این کمیته دانست و گفت: این مسابقه 17بهمن ماه سال جاری در دو بخش خواهران و برادران در کانون های فرهنگی هنری آل رسول صلی الله، بقیه الله عجل الله، شهید کوچکی، محبین الائمه علیه السلام، اسلامی تربیت، شهید کاظمی و قائم آل محمد عجل الله برگزار می شود.

وی ادامه داد: گروه های شرکت کننده در این مسابقه می توانند در روز هفدهم بهمن ماه به صورت کارگاهی با حضور در مساجد روزنامه دیواری خود را با موضوعات بیداری اسلامی ، بصیرت،  ولایت و رهبری و نقش مسجد و نوجوانان در پیروزی انقلاب اسلامی تهیه کنند.

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه شرکت کنندگان در سنین 12 تا 15 سال در گروه های جهار نفره می توانند در این مسابقه شرکت کنند، افزود: این مسابقه با هدف آشنایی نسل‌های سوم و چهارم با موضوع انقلاب و تاثیر این رخداد عظیم در منطقه و جهان برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: آثار تولید شده توسط اعضای کانون ها در ورودی مساجد تا روز 22 بهمن نصب و از آثار برتر تقدیر می شود.

برگزاری مسابقات بزرگ جام فوتبال دیجیتال جام فجر

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر گفت: مسابقات بزرگ فوتبال دیجیتال جام فجر 17 و 18بهمن در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب بین علاقمندان به این مسابقه  برگزار و برگزیدگان آن تقدیر می شوند.

وی برگزاری مسابقات پیامکی کتاب خوانی از مکتوبات انقلاب و برگزاری مسابقات ورزشی مختلف در رشته های فوتسال، تنیس روی میز، فوتبال دستی را از دیگر برنامه های این کمیته دانست و افزود: این مسابقات در اراک در سالن ورزشی شهدای پنجم مرداد و در سایر شهرستان ها در سالن های ورزشی به صورت یکروزه برگزار می شود.

اهدای ثواب تلاوت نور به امام و شهدای انقلاب

حجت الاسلام ذوالفقاری بیان کرد: در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ثواب طرح تلاوت نور که یکی از گسترده ترین طرح های قرآنی در مساجد کشور است به روح امام عزیز رحمه الله و  شهدای انقلاب اسلامی اهدا می شود.

پخش نوای الله اکبر از مساجد در شب 22 بهمن

وی اظهار کرد: در سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فریاد الله اکبر همزمان با سراسر کشور از ماذن مساجد استان مرکزی طنین افکن می شود و هزاران نفر از مردم این استان در شب پیروزی انقلاب اسلامی با سر دادن بانگ الله اکبر، یاد و خاطره رشادت‌های ملت ایران در بهمن 57 و شهدای گرانقدر آن دوران را گرامی می دارند.

حجت الاسلام ذوالفقاری، بازدید اعضاء منتخب کانون ها از موزه عبرت، حضور فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، برگزاری دوره آموزشی نویسندگی و مسابقه های فرهنگی و  افتتاح26 کانون های فرهنگی هنری مساجد و تهیه و توزیع بسته های فرهنگی شامل بنر، پوستر  و پرچم بین کانون های فرهنگی هنری مساجد تحت پوشش را از دیگر برنامه های کمیته مساجد عنوان کرد.

تجهیز کتابخانه های مساجد

وی ادامه داد: به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی کتابخانه های مساجد استان مرکزی به کتب در عناوین مختلف، قفسه، میز مطالعه و صندلی تجهیز می شوند.  

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر گفت: مجوز رسمی کتابخانه های مساجدی که دارای استانداردهای لازم هستند نیز در این ایام شکوهمند اعطا می شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری بیان کرد: برگزاری نشست معارف نماز بین دبیرستان ها،  تهیه و نصب بنر اطلاع رسانی اقامه نماز جماعت بعد از راهپیمایی 22 بهمن، برگزاری دوره آموزشی آداب و اسرار نماز، چاپ نشریات مناسبتی همچون سراج – خورشید – ولایت،  گلباران بیت تاریخی امام (ره) و مزار مطهر شهدا، برگزاری همایش بصیرت با محوریت انقلاب اسلامی و دستاوردها، مسابقات متنوع ورزشی و هنری از جمله عکاسی در سطح روستاهای استان نیز از دیگر برنامه های کمیته مساجد به همت دستگاه های عضو این کمیته در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی  ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه های سپاه پاسداران دیدار از خانواده شهدای انقلاب در سطح شهرهای استان، برگزاری محافل انس با قرآن در سطح روستاهای استان،برگزاری جشن های مخصوص کودکان و نوجوانان، اعزام مبلغ ویژه این دهه به روستاها،برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوع انقلاب اسلامی را از برنامه های این کمیته برشمرد.

مسئول کمتیه مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی اظهارکرد: تا کنون سه جلسه با حضور نمایندگان دستگاه های عضو کمیته مساجد برای برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه ها برگزار شده که یک جلسه آن با حضور مرتضی طاهریان دبیر و جانشین کمیته مساجد ستاددهه فجر کشور در شهرستان خمین زادگاه معمار انقلاب حضرت امام خمینی رحمه الله بوده است.

حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: کمیته مساجد به عنوان مردمی‌ترین کمیته دهه‌فجر در جشن‌های سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قلمداد می شود که برنامه های آن با همراهی و حضور مردم زیباتر و ماندگار خواهد شد.

پایان پیام/


۹۳/۱۱/۰۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]