سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نشریات تجربی کانون هایفرهنگی هنری مساجد زمینه حضور نخبگان مسجدی را در فضای مجازی ونشریه فراهم می کند.


حسین شاکری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در خصوص برگزاری مرحله کشوری جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی با عنوان محراب قلم در گفتگوی اختصاصی به روابط عمومی در اراک، گفت: یکی از رسالت های اعضای کانون های مساجد حضور جدی در فضای مجازی و عرصه اطلاع رسانی است.

وی افزود: با بهره گیری بهینه از ظرفیت نشریات تجربی مساجد و توجه به گسترش تکنولوژی و توسعه وسایل ارتباطی می‌توان با کشف استعدادها زمینه حضور نخبگان مسجدی را در فضای مجازی و نشریات فراهم کرد.

شاکری جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی را یکی از جشنواره‌های پر مخاطب و مورد توجه در بین اعضای کانون های مساجد دانست و اظهار کرد: توجه به رعایت اصول حرفه ای روزنامه نگاری در فعال کردن و کیفیت نشریات تجربی کانون های مساجد تاثیر دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکزی به نقش گره گشایی مساجد در امور مختلف اشاره کرد و گفت: وبلاگ ها و نشریات مساجد نیز باید از این ویژگی برخودار باشند و گره گشای مسائل و مشکلات مختلف در محلات خود باشند.

وی در ادامه بر لزوم شناسایی ظرفیت های کانون های مساجد از سوی امام جماعت تأکید و تصریح کرد: شناخت ظرفیت کانون ها می تواند موجب تحقق اهداف الهی باشد.

شاکری با بیان اینکه انجام فعالیت‌های مختلف و آموزش علوم در مساجد یک ارزش است، گفت: مساجد مرکز اشاعه ارزش‌ها و هنجارهای دینی و همچنین رشد و تعالی فرهنگ دینی هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان مرکزی با بیان اینکه وبلاگ ها ونشریات مساجد در جذب جوانان و نوجوانان نقش موثری دارند ادامه داد: یک نشریه و وبلاگ منتسب به مسجد باید ویژگی‏‏‌های مسجد را داشته باشد.

وی در ادامه با خرسندی از اینکه استان مرکزی میزبان اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور است گفت:‌ تقارن برگزاری این جشنواره با میلاد دو نور در شهر منتسب به حضرت امام خمینی رحمه الله بر شکوه جشنواره می افزاید.

مرحله کشوری هفتمین جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی با عنوان محراب قلم  از 19فروردین سال 94به مدت سه روز تا بیست و یکم این ماه در خمین شهر آفتاب برگزار می شود و در این جشنواره برگزیدگان مرحله منطقه ای شامل اعضای هیات تحریریه و مسئولان نشریات تجربی و وبلاگ نویسان، شرکت دارند.

پایان پیام/

۹۳/۱۲/۲۷
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]