سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: نشریات تجربی به دلیل گره خوردن با معارف قرآن و عترت از غنای بالای برخوردار است.


حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در خصوص برگزاری مرحله کشوری جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی با عنوان محراب قلم در گفتگوی اختصاصی به روابط در اراک، گفت: برگزاری اینگونه جشنواره ها رشد استعدادها و شکوفایی خلاقیت‌ها در نسل جوان فعال در کانون‌های مساجد را به همراه دارد.

 

وی افزود: نشریات تجربی، نشریاتی مستقل است که به همت بچه های مسجدی سر و سامان یافته و فعال اند و هر هفته مطالب جالبی در آن ارایه می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اضافه کرد: با افزایش فعالیت نشریات تجربی و ایجاد انسجام بیشتر در این گروه و همچنین شناسایی دقیقی نسبت به فعالیت های آنان می توان این بخش که در واقع یک بخش صد در صد مردمی است را مورد حمایت قرار داده و گامی بزرگ برداریم.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع باید تلاش کنیم تا آنجایی که امکان دارد نقاط اتصال مردم را با رسانه افزایش دهیم و این امر رسالتی برای نشریات تجربی مساجد محسوب می شود که همه ما در آن سهیم هستیم.

 

وی با بیان اینکه در بخش رسانه های دینی نشریات تجربی و وبلاگ های مساجد دینی و فرهنگی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و بیان مشکلات هر منطقه و محله فراهم می آورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اثر گذاری قلم نویسنده را منوط به محتوی آن دانست وگفت: با توجه به اثرگذاری قرآن و عترت در محتوای نشریات تجربی لذا در تهیه و انتشار اینگونه نشریات باید به این نکته توجه شود که این نشریات با الهام از مفاهیم قرآن و عترت تهیه و منتشر شوند.

 

برخی نشریات تجربی مساجد در محله ها و شهرها از برخی نشریات محلی نیز پیشی گرفته اند

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با بیان ظرفیت بالای نهفته در نشریات تجربی مساجد بیان داشت: برخی نشریات تجربی مساجد در محله ها و شهرها از برخی نشریات محلی نیز پیشی گرفته اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی با بیان اینکه هر مسجدی که احیا شود آن مسجد احیاگر فرد و محله خود است افزود: در ارتباط با کانون ها رسالتی داریم؛ باید تمام انرژی را مصروف کنیم که پاتوق های فرهنگی برای انسجام جوانان فراهم شود که زنده بودن مساجد ما به حضور فعال جوانان است و نمی توان انقلاب را بدون مسجد حفظ کرد.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور، شناسایی- جهت دهی و سازماندهی وبلاگ ها و نشریات تجربی فعال در کانون های مساجد، توسعه کمی و کیفی وبلاگ ها و نشریات تجربی مساجد، ایجاد فضای رقابت سالم و ارتقاء سطح علمی و تجربی فعالان، فضای مجازی و مطبوعاتی کانون های مساجد، تشویق به انجام فعالیت های سازنده و اثر گذار در کانون های فرهنگی و هنری مساجد را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی و نشریات تجربی در کشور با عنوان محراب قلم برشمرد.

 

وی تصریح کرد: 19 هزارو 868 کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور، فعالیت 149 کانون فرهنگی هنری در دانشگاه ها، 189 مرکز دیجیتال، 743 کانون تخصصی در 23 رشته، حضور 422 کانون در مصلی، برنامه های قرآنی تلاوت نور، برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، شیوه های نوین آموزش، آواها ونغمه ها، هنرهای تجسمی و برگزاری  جشنواره نشریات تجربی از دیگر دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری است.

 

مرحله کشوری هفتمین جشنواره وبلاگ نویسی و نشریات تجربی با عنوان محراب قلم  از 19فروردین سال 94به مدت سه روز تا بیست و یکم این ماه در خمین شهر آفتاب و زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمه الله برگزار می شود و در این جشنواره برگزیدگان مرحله منطقه ای شامل اعضای هیات تحریریه و مسئولان وبلاگ نویسان ونشریات تجربی و شرکت دارند.

پایان پیام/


۹۳/۱۲/۲۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]