سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

قریب به ۴۲۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان مرکزی امسال مجری طرح اوقات فراغت تابستان۹۴ هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، جلسات عقد تفاهم نامه سالانه 1394 بطور جداگانه با حضور کارشناسان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی و مسئولان کانون های مساجد در 11 شهرستان و 5 منطقه اراک (منطقه 1،2،3،4،5) از اواسط اریبهشت ماه برگزار شد؛ در این جلسات فرم های یکسان کشوری مربوط به طرح اوقات فراغت(آسمانی ها) بین شرکت کنندگان توزیع شد.

کانون های فرهنگی هنری مساجد در اراک 134، فراهان90، ساوه55، خمین45، خنداب 30، کمیجان27، زرندیه20، دلیجان18، تفرش 17، محلات17و آشتیان 10کانون با عقد و امضای تفاهم نامه مجری برگزاری طرح اوقات فراغت شدند.

علاقمندان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی می توانند از بیستم خرداد به مسجد برگزار کننده کلاس های اوقات فراغت محله خود جهت ثبت نام مراجعه کنند.

زمان آغاز کلاس های اوقات فراغت از اول تیرماه تا بیستم شهریور ماه سال جاری در تفاهم نامه قید شده ومساجد مجری طرح موظفند در این فاصله زمانی نسبت به برگزاری کلاس های مورد نظر اقدام کنند.  

طرح بازرسی، پالایش و رتبه بندی کانون های فرهنگی هنری مساجد از اولویت های مهم سال 94 است که پس از بازدید کارشناسان دبیرخانه از کانون ها، سرانه و سایر حمایت ها براساس رتبه به این مراکز اختصاص می یابد.

به گزارش شبستان: اوقات فراغت یکی از سرفصل های با اهمیت در برنامه های فرهنگی است، و مساجد با بهره مندی از کانون های فرهنگی هنری و امکان حضور گروه های سنی مختلف در جهت دهی به این سرفصل مهم و همچنین رشد و بالندگی مسجد نقش ویژه ای دارند.

کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمان اوقات فراغت یکی از امن ترین اماکن برای حضور دانش آموزان در تأمین اوقات فراغت دانش‌آموزان است که والدین می توانند بدون دغدغه فرزندان خود را راهی مساجد کنند تا به برکت حضور در مسجد روحیه ایمان و تقوای آنان نیز تقویت شود.

اهداف برگزاری کلاس های تابستانی (آسمانی ها) محتوا بخشیدن به اوقات فراغت نوجوانان وجوانان در طول سال بخصوص فصل تابستان و آشنایی بیشتر آنها با فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد و زمینه سازی جهت بروز و رشد استعدادهای نوجوانان و جوانان در عرصه مساجد عنوان شده است.

تقویت روحیه اجتماعی از طریق کار جمعی ، تعاون و همکاری در امور مختلف قرآن وعترت، آموزشی و پژوهشی و فرهنگی هنری، ورزشی و همچنین پرورش نیروهای توانمند علمی، فرهنگی و هنری جهت حضور در برنامه های گوناگون وتربیت مدیران توانمند بالقوه از دیگر اهداف ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در برگزاری طرح آسمانی ها است.

پایان پیام/


۹۴/۰۳/۰۷
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]