سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

جهت مشاهده نفرات برگزیده روی عکس زیر کلیک نمائید.


برگزیده این طرح قرآنی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی می توانند جهت دریافت هدایا، تصویر کارت ملی و  تصویر صفحه اول دفترچه حساب شخصی بانک تجارت خوذ را به دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی تحویل دهند. جهت اطلاع با شماره 32791050 داخلی 3 تماس حاصل نمائید.





طرح قرآنی ۱۴۴۹ در تابستان با محوریت سوره یاسین در کانون های فرهنگی هنری استان مرکزی برگزار می شود.


به گزارش روابط عمومیاز اراک، به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و با هدف تشویق و ترغیب عموم علاقمندان، جهت پرداختن به امر حفظ آیات موضوعی قرآن کریم، به عنوان یک ارزش اسلامی و ترویج «باورها» و «رفتارها» جهت تحقق شعار سال (دولت و ملت، همدلی و همزبانی)، همچنین زمینه سازی جهت دست یابی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، به حول و قوه الهی طرح قرآنی «1449» (در یکهزار و چهارصد و چهل و نهمین سال نزول قرآن کریم) در استان مرکزی برگزار خواهد شد.

هدف اصلی از اجرای طرح بزرگ قرآنی 1449 روخوانی و روانخوانی، مفاهیم، حفظ و تثبیت آیات سوره مبارکه یس است که  طی برگزاری این طرح، ضمن تبلیغات وسیع و گسترده برای مخاطبان طرح، فضاسازی عمومی برای جذب و آموزش علاقمندان انجام می‌گیرد.

بر این اساس، ثبت نام علاقمندان جهت حضور در کلاس ها از تاریخ  25/3/94 لغایت 5/4/94 و  تعداد شرکت کنندگان در هر کلاس حداقل 15 نفر عنوان شده است.

زمان اجرای طرح (شروع کلاس ها) از تاریخ 6/4/94 لغایت 12/6/94 بمدت حدود 65 روز، که همزمان با پخش برنامه مزبور از صدا و سیما خواهد بود و  با توجه به اینکه کلاس ها با محوریت حفظ موضوعی برگزار می شود هر کلاس شامل 19 جلسه آموزشی (با محتوای آموزش شیوه حفظ عبارات و آیات موضوعی و تثبیت آن به‌همراه جلسات ارائه محفوظات و رفع اشکال) و یک جلسه آزمون نهایی خواهد بود.

گفتنی است، ارزشیابی پایانی این طرح در قالب آزمون کتبی (تستی) به صورت سراسری (کشوری) است که زمان آن متعاقبا اعلام و ملاک قبولی در طرح کسب حد نصاب نمره 15 از 20 یا 75 از 100 خواهد بود.

 به 5 کانون برتر کشوری که بیشترین شرکت کننده را در طرح داشته باشند به صورت ویژه به قید قرعه کمک هزینه سفر به اماکن مذهبی اهداء خواهد شد.

کانون های فرهنگی هنری مساجد مجری می توانند هر گونه مکاتبه را به دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی یا مسجد امام حسین (ع) کانون فرهنگی هنری میعادگاه شهدا ارسال کنند.

در پایان دوره به قبول شدگان، کارنامه مربوطه از سوی کانون مجری اعطاء خواهد شد.

فایل کتابچه آموزشی دوره ، فرم شماره یک و جدول زمانبندی و بودجه بندی درس جهت تکثیر و در اختیار قراردادنِ معلمین و شرکت کنندگان در سایت www.masjed-mr.ir قرار داده شده است.

گفتنی است؛ در حال حاضر 514 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی با مجوز رسمی ستاد عالی فعالیت دارند.

جهت دریافت آیین نامه ،فرم ثبت نام شرکت کنندگان و کتاب مربوطه از لینک های زیر استفاده نمایید.

آیین نامه اجرایی 1449

جدول زمانبندی و بودجه بندی

فرم شماره یک(ثبت نام)

کتاب آزمون 1449

دریافت
حجم: 2.94 مگابایت





۹۴/۰۳/۲۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]