سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: ترویج و تبیین فرهنگ رضوی در جامعه ضرورت دارد.


حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری،‌ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت علی بن موسی الرضا(ع) گفت: ائمه اطهار الگوی جوامع بشری هستند وتوجه به تعالیم ائمه معصومین(ع) چراغ راه و نجات بشر محسوب می‌شود.


وی با بیان اینکه امام رضا(ع)از این جهت به عنوان عالم آل محمد(ص) نامیده شد که پاسخ مسیحیان را با انجیل و پاسخ یهودیان را با تورات می‌داد اظهار کرد: مناظره امام رضا(ع) با بزرگان ادیان غیراسلامی، شاخصی برای شناخت شخصیت علمی ایشان به شمار می‌رود.


حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد:‌ در زمان حضرت رضا(ع) مناظره های علمی زیادی توسط حضرت صورت می گرفته که باعث تغییر دیدگاه علمای ادیان مختلف آن روزگار و حتی در برخی موارد موجب مسلمان شدن افراد می شد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: وجود مقدس امام رضا(ع) شفافیت وبصیرت خاصی به زندگی سیاسی و اجتماعی مردم وارد کرده به گونه ای که نه تنها درداخل بلکه در خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز علاقمندان و مشتاقان بسیاری دارد.


وی ادامه داد:‌ انس و الفت مردم ایران اعم از شیعه و سنی با حضرت رضا(ع) گویای رافت و مهربانی آن حضرت و یاری دوستداران در همه حالات است.


حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: حضور حضرت رضا(ع) در ایران اسلامی و معاشرت مردم از نزدیک با آن امام همام سبب شده تا در نفس تاریخ و احادیث فراوان به خوبی بتوان سبک زندگی اسلامی را انتزاع کرد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی تصریح کرد: همنشینی حضرت با غلامان در تناول غذا، یاری مستمندان، اخلاق نیکو در معاشرت، دقت نظر حضرت در ایجاد فرصت از تهدیدهای متعدد مامون نیز از مواردی است که باید به عنوان سرمشق برای ما و سبک زندگیمان باشد.


وی در ادامه به برنامه های کانون های مساجد در روز شهادت علی بن موسی الرضا(ع) و برگزاری مراسم سوگواری و سخنرانی وعاظ برجسته استان و مجالس تعزیه و عزاداری در مساجد اشاره کرد و گفت: در این روز مسابقات فرهنگی و کتابخوانی با موضوع سیره و منش امام رضا(ع) بین اعضای کانون ها برگزار می شود.

 

پایان پیام/
۹۲/۱۰/۱۱
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]