سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

برنامه های دهه ولایت در استان مرکزی امروز(۳۱مرداد) در نخستین نشست ستاد بزرگداشت دهه ولایت از عید قربان تا غدیر خم در اراک اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی از اراک مسئول بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی استان مرکزی؛ در این نشست از برپایی نمایشگاه پوستر با عنوان « قطره ای ازبیکران غدیرخم» در سراسر کشور خبر داد و گفت: پوسترهای این نمایشگاه به مناسبت فرارسیدن دهه امامت و ولایت در فاصله عید قربان تا عید سعید غدیرخم به همت بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی استان مرکزی تهیه و چاپ شده است که ضمن توزیع بین همه مساجد، مدارس، ادارات، دستگاه های اجرایی و نهادهای استان مرکزی به بنیاد های غدیر، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد همه استان های کشور توزیع و به مدت 10 روز در فاصله عید قربان تا عید سعید غدیر خم به نمایش در می آید.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری افزود: این پوسترهای نمایشگاهی شامل 10 پوستر از 10 قسمت خطبه پیامیر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله است که در هزار دوره به چاپ رسیده که مفهوم خطبه غدیر خم را تا حدی زیادی می رساند.

وی هدف از برپایی نمایشگاه قطره ای از بیکران غدیرخم را ابلاغ خطبه غدیرخم بر اساس فرمایش پیامبر اسلام صل الله در خطبه که همه مسلمین را موظف دانسته تا روز قیامت حاضران به غایبان و پدران به فرزندان خود آن را بیاموزند تهیه شده عنوان کرد.

حجت الاسلام ذوالفقاری اضافه کرد: مضامین عبارات شامل آیات نازل شده در روز عید غدیر، ابلاغ ولایت، خبر رسول خدا از امامت فرزندان از نسل امیرالمومنین علیه السلام و همچنین ظهور حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه شریف و گسترش حکومت عدل جهانی است.

مسئول بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی استان مرکزی همچنین از برگزاری سلسله جشن های قربان تا غدیر خبر داد و گفت: این جشن ها در هر شب در یکی از مساجد شهرستان اراک با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد و در هر شهرستان یک برنامه وزین با حضور امام جمعه و ائمه جماعات برگزار می شود.

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی خطبه غدیر را از دیگر برنامه های دهه ولایت دانست و افزود: از سوی این بنیاد احادیثی جهت درج به عنوان سربرگ در مکاتبات اداری تهیه شده است.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: دیدار از خانواده های سادات عضو و مسئول کانون فرهنگی هنری، سرکشی از آسایشگاه سالمندان ابراهیم آباد، برگزاری مراسم جشن در همه کانون های مساجد، آذین بندی و چراغانی مساجد و خیابان های اطراف و چاپ برنامه درسی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید از دیگر برنامه های این بنیاد در دهه ولایت است.  

از اول مهر ماه امسال تا دهم این ماه در فاصله بین عید قربان و عید غدیر خم دهه ولایت و امامت نامگذاری شده است.

پایان پیام/


۹۴/۰۶/۰۲
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]