سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: پیام مهم مقام معظم رهبری در سخنانشان در روز نوزدهم مهر همکاری همه ارکان مسجد برای اعتلای مسجد است.

به گزارش روابط عمومی از اراک مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور  در خصوص نوزدهم مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با علما و روحانیون خراسان شمالی ، گفت: 19 مهر در تقویم ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد روز مهم قلمداد می شود زیرا در این روز یک بارقه های امیدی که همراه با مسئولیت بود در مجموعه اعضای کانون های مساجد ایجاد شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین آروزهای اعضای کانون های مساجد کشور این بود که حضرت آقا به آن شرف یاب شوند اما به دلایل مختلف این امر محقق نشده بود افزود: بعد از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کانون ها و با این تاکید ویژه ای که به کانون های مساجد داشتند به شکل جدی این بارقه بین اعضای کانون های مساجد ایجاد شد.

طاهریان ادامه داد: اعضای کانون ها بعد از سخنان مقام معظم رهبری خدا را شکر کردند که فعالیت های کانون های مساجد مورد توجه آقا قرار گرفته است ولی در عین حال یک مسئولیتی هم ایجاد  کرد و زمانی که آقا تاکید می کنند به کانون های مساجد، متولیان و ائمه جماعات مساجد تلاش دو چندان را نیز مطالبه می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به پیام مهم مقام معظم رهبری در سخنانشان مبنی بر همکاری همه ارکان مسجد اظهار کرد: انتظار آقا این است که جوانان با سلایق مختلف در این مکان جمع شوند و به شکلی پناهگاه این عزیزان باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری یادآوری می کنند که همه ارکان مسجد از جمله ائمه جماعت، بسیج، کانون های مساجد و همه کسانی که در مسجد فعالند تحت اشراف و مدیریت امام جماعت مسجد برای اعتلای مسجد کار کنند و با همکاری یکدیگر فضا را به گونه ای آماده کنند که حضور همگان مخصوصا جوانان مهیا شود.

سخنان مقام معظم رهبری در 19 مهر در جمع روحانیون و علمای خراسان شمالی:

«من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه، با همکاری بسیج، این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون های فرهنگی - هنری بروید و پذیرای جوان ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا.

 ۱۹ مهر ۱۳۹۱ خراسان شمالی»

پایان پیام/

۹۴/۰۷/۱۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]