سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: همزمان با هفته کتابخوانی از ۸۲کتابدار نمونه کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی تقدیر می شود

به گزارش روابط عمومی از اراک حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در خصوص برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی  گفت: تاثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد.

وی افزود: با بیان اینکه کتاب، والاترین جایگاه را در گستره های فردی و اجتماعی دارد اظهار کرد: قرآن کریم با دارابودن پاسخ تمام مسایل و نیازهای مادی و معنوی تمامی انسان ها در طول تاریخ، بهترین کتاب برای عامه مردم، به ویژه محقّقان است و می توان با گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، بهره های معنوی فراوانی از این کتاب عزیز و سترگ گرفت و آن را به کار بست.

این مقام مسئول ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب در سطح مساجد توسط کانون ها، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری و تجهیز کتابخانه های مساجد از جمله برنامه‌های هفته کتاب در کانون‌های فرهنگی هنری استان مرکزی محسوب می شوند.

حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: اجرای مسابقات کتابخوانی از جمله  مسابقه کتاب «ناپیدا ولی با ما» در کانون فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام مسجد جامع شهرک مهاجران، مسابقه کتابخوانی باعنوان فرهنگ عاشورایی به همت کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد عجل الله در اراک و مسابقه پیام عاشورا نیز به همت کانون شهید احمد گل محمدی مسجد صاحب الامر عجل الله کوی صالح آباد اراک از جمله مسابقاتی است که در این هفته برگزار می شود.

 

عضویت رایگان در کتابخانه های مساجد

وی تقدیر از کتابدارهای نمونه در سطح استان، اهدا کتاب به کتابخانه های تحت پوشش، برگزاری مسابقه های کتابخوانی، مشارکت در برگزاری دومین دوره مسابقه کتابخوانی و کتاب و زندگی (دختر شینا)، افتتاح 20 کتابخانه، اهدا کتاب به کانون های روستایی، طرح عضویت رایگان در هفته کتاب و کتابخوانی، انتشار پوستر بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت کتاب، بازدید از کتابخانه ها، اهدا تجهیزات به کتابخانه های تحت پوشش و مشارکت در برگزاری طرح روستای دوستدار کتاب را از دیگر برنامه های این دبیرخانه در هفته کتابخوانی عنوان کرد.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری با بیان اینکه این دبیرخانه در هفته کتابخوانی با برنامه های متنوع سعی در تقویت فرهنگ مطالعه و گسترش سطح آگاهی های عمومی دارد بیان کرد: اعضای کانون های مساجد به عنوان اعضای فرهنگی در جامعه باید بیش از سایر افراد نسبت به مطالعه همت ورزند و برای ارتقای سطح آگاهی خود به کتاب و مطالعه روی آورند.

این مقام مسئول ادامه داد: هم‌اکنون 450کتابخانه باز و 185 کتابخانه ی مخزن دار در 502 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان مرکزی فعالیت دارند که با قابلیت بالا طیف گسترده ای از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی را به خود جذب کرده است.

وی یادآور شد: 82 کتابخانه مجوز دار رسمی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق شهری و روستایی استان نیز پذیرای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی هستند.

 

برگزیده روستای دوستدار کتاب از اراک

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به برگزیده شدن کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد جامع ضامنجان اراک به عنوان یکی از 10 طرح برتر کشور در نخستین جشنواره ملی روستای دوستدار کتاب گفت: امسال نیز کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی در این جشنواره حضوری فعال خواهند داشت.

جشنواره روستای دوستدار کتاب با هدف گسترش عدالت فرهنگی، حمایت از طرح های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و جلب مشارکت های مردمی و دولتی در زمینه کتابخوانی است که دومین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در خراسان رضوی برگزار می شود.

پایان پیام

۹۴/۰۸/۱۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]