سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

نمایشگاه از مدینه تا کربلا که به مناسبت دهه پایانی ماه صفر در کانون فرهنگی هنری امام سجاد علیه السلام مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام اراک دایر شد امروز به کار خود پایان می دهد.

به گزارش روابط عمومی از اراک در این نمایشگاه تجسمی که با عنوان مدینه تا شام دایر شده زندگی امام حسن علیه السلام و شهادت ایشان، جنگ فلوجه بین امام حسن(ع) و معاویه، ظهر و عصر عاشورا، ورود کاروان اسرا به شام، سپاه حر و سپاه مختار، کاخ یزید و خرابه های شام به تصویر کشیده شده تا گوشه‌هایی از فداکاری نقش‌آفرینان واقعه کربلا را به با زبان هنر روایت کند.

 این نمایشگاه به همت سیدعلی حسینی از فعالان این کانون دایر شده و خودش نیز وظیفه روایتگری نمایشگاه را بر عهده دارد و بازبان گیرا هر آنچه که بر امام حسین علیه السلام و یاران باوفایشان آمده است را برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه بیان می کند.

 

 

وی که از عدم استقبال جوانان از نمایشگاه گلایه داشت  گفت: برای برپایی این نمایشگاه دو هزار و 500 آدمک مخالف و 500آدمک در جبهه موافق ساخته شده که برای ساخت هر کدام تقریبا 15 دقیقه زمان برده است.

 حسینی هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج فرهنگ عاشورایی و احیای اهداف شهدای کربلا دانست و عنوان کرد: نهضت عاشورا در طول تاریخ تاثیرگذار بوده و هرجا که امت اسلامی آن را احیا کردند، نتایج بسیار ارزشمندی حاصل شده است.

 وی ساخت نمایی از صحرای کربلا و شهرهای مکه، مدینه، کربلا و شام را از ویژگی های این کار هنری دانست و ادامه داد: در این نمایشگاه در ساخت تجسمی شخصیت ها و ماکت شهرها به معماری و فرهنگ لباس های مردم آن زمان توجه شده است. پایان پیام/


۹۴/۰۹/۲۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]