سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از صدور یک هزار و ۳۰۰ مجوز رسمی کتابخانه در مساجد کشور تا پایان سال خبر داد


به گزارش روابط عمومی کانون های مساجد استان مرکزی:مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از دبیرخانه مساجد این استان در اراک گفت:‌ تا کنون از مجموع بالغ بر پنج هزار کتابخانه مخزن دار در کشور برای یک هزار و 400کتابخانه، مجوز رسمی فعالیت بر اساس درجه بندی مصوب ستادعالی صادر شده و صدور یک هزار و 300مجوز کتابخانه دیگر در دست اقدام است.


وی با بیان اینکه مجوزهای صادر شده دارای درجه های یک تا پنج هستند، افزود: شاخص های درجه بندی کتابخانه های مخزن دار جهت صدور مجوز تعداد کتاب، مکان و فضای کتابخانه، تجهیزات و جامعیت است و مجوزها به مدت دو سال اعتبار دارد.


طاهریان با بیان اینکه تا پایان سند چشم انداز بیست ساله باید تعداد کتابخانه های مساجد 10 درصد افزایش پیدا کند، تصریح کرد:‌ اعطای مجوز به کتابخانه های مساجد سبب می شود تا سرانه کتاب این کتابخانه ها و مزیت هایی دیگری در اختصاص کتاب به کتابخانه های مساجد لحاظ شود.


وی اتکا به خلاقیت را مشخصه بارز در فعالیت های دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی دانست و گفت: تیم جوان، با نشاط و باانگیزه در دبیرخانه این استان مشغول به فعالیت هستند که سبب برگزاری فعالیت های بزرگ و اثرگذاری مانند اردوی دو هزار نفری اعضای کانون ها به همدان شدند.


معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: تعامل خوب و ارزنده دبیرخانه با نهادهای اجرایی و فرهنگی استان برای غنی تر کردن فعالیت های فرهنگی ومسجدی در استان قابل تقدیر است.


طاهریان ادامه داد: همچنین تعامل خوب نمایندگی خبرگزاری شبستان استان مرکزی با سایر دستگاه های استان سبب شده که اخبار از یک تنوع خوب برخوردار باشد.


وی در ادامه از برگزاری دومین جشنواره سراسری سرود رضوی ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی کشور در روستای کردر شهرستان میناب استان هرمزگان خبر داد و گفت: پس از برگزاری موفق نخستین جشنواره سراسری سرود رضوی روستاهای کشور در استان هرمزگان، دومین دوره این جشنواره از از 23 تا 25 بهمن ماه سال جاری در روستای کردر شهرستان میناب برگزار می شود.


پایان پیام/


۹۲/۱۰/۲۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]