سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

امضای تفاهم نامه برنامه عقد تفاهم نامه بین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی از اراک مسئول و کارشناسان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از ۲۸فروردین تا دوازدهم اردیبهشت با حضور در همه شهرستان های استان مرکزی به طور جداگانه با همه کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان تفاهم نامه سالانه فعالیت فرهنگی و هنری را به امضا رساندند.

 

مسئول و کارشناسان دبیرخانه ابتدا با حضور در شهرستان ساوه و عقد تفاهم نامه با کانون های این شهرستان و در نهایت با عقد تفاهم نامه با کانون های مساجد شهرستان خمین کار امضای تفاهم نامه ها را با کانون های مساجد سراسر استان به پایان رساندند.

 

این تفاهم نامه بر مبنای برنامه ریزی سالانه و طرح اوقات فراغت تابستان و در راستای اصول و سیاست‌های ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون فرهنگی و هنری مساجد است و در جلسات عقد تفاهم نامه بر ثبت مستند و مداوم فعالیت های کانون ها در قالب گزارش تاکید شده همچنین با توجه به ارسال گزارش وفعالیت های مکتوب و ارسالی به دبیرخانه سرانه کانون ها واریز می شود.

 

کیفی سازی، ارتقای سطح اثربخشی فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌ها، تقویت روحیه خدامحوری، تعمیق فرهنگی روح‌بخش اسلام و تأکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، گسترش و زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی و هنری و اجتماعی و علمی و تقویت روحیه خودباوری، امید و نشاط از  اهداف این تفاهم‌نامه‌ها است.

 

گسترش و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، بسترسازی در راستای حضور هدفمند و تأثیرگذاری اعضای کانون‌های مساجد در فضای مجازی، اهتمام به نقش آموزشی و تربیتی کانون در کلیه فعالیت‌ها به‌ویژه تربیت نیروی فرهنگی و هنرمند، ارائه خدمات و فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی و هنری بر اساس ارزش‌های اسلامی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

 

در این تفاهم‌نامه از کانون‌های مساجد انتظار می‌رود که با تعامل و همکاری اعضای هیئت‌امنای و سایر تشکل‌های فرهنگی مسجد و انجام فعالیت‌های کانون و هماهنگی و نظارت امام جماعت و مستندسازی فعالیت و عملکرد کانون، شرکت مستمر در منظم در فعالیت‌ها و برنامه‌ها، تلاش در راستای خودکفایی و تقویت روحیه کارآفرینی، بهره‌مندی از شیوه‌ها و ابزارها و فن‌آوری‌های نوین، برنامه‌های فرهنگی و هنری را اجرا کند.

 

کلاس های طرح اوقات فراغت تابستان 95 پس از ماه مبارک رمضان از پانزدهم تیرماه تا 15شهریور در کانون های فرهنگی هنری مجری این طرح دایر است.

 

کانون‌هایی که به هر دلیلی نتوانستند در جلسات عقد تفاهم‌نامه شرکت کنند می‌توانند تا پایان خرداد ماه سال‌ جاری می توانند نسبت به امضای تفاهم‌نامه اقدام کنند.

 

لازم به ذکر است تفاهم نامه سالانه بین 520کانون فرهنگی هنری  در مساجد شهری و روستایی استان به امضا رسید.

 

                                                                   

 

 

                             

پایان پیام/


۹۵/۰۲/۱۴
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]