سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: توجه به معماری اسلامی و ساخت مساجد در مراکز مختلف شهر و شهرک های جدید الاحداث ضروری است.



'به گزارش روابط عمومی کانون های مساجد استان مرکزی : آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، (5 بهمن) در نشست شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به اهمیت شوراها و فعالیت های آنها گفت: شوراها نقش موثری در ساخت و ساز شهری دارند و این نقش باید بیشتر با توجه به معماری اسلامی انجام شود.


وی ادامه داد: شوراها موظف به جا نمایی و اختصاص فضای مناسب به مساجد، حسینیه ها، مراکز فرهنگی و آموزشی در مکان های مختلف شهری و روستایی به ویژه در شهرک های جدید هستند.


این مقام مسئول شوراها را نمادی از مشارکت مردمی و مردم سالاری دینی در جامعه دانست و اضافه کرد: کار شوراها با مشارکت و همکاری مردم صورت می پذیرد.

 

امام جمعه اراک بیان کرد: شوراها ی شهر و روستا باید با انجام برنامه ریزی های مدون و حساب شده مصوبات سازنده ای در زمینه های مختلف برای شکوفایی و رشد جامعه داشته باشند.


آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید از امکانات موجود بیشترین بهره را در آبادی و آبادانی شهرها و روستاها ببرند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر یاد آور خاطرات زیبایی برای مردم ایران اسلامی است.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: این پیروزی بزرگ و افتخار آفرینی ملت ایران در این ایام و هشت سال دفاع مقدس سبب شده که امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قدرت های مهم علمی و اقتصادی منطقه و جزو امن ترین نقاط دنیا باشد.

 

پایان پیام/

۹۲/۱۱/۰۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]