سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

فلسفه و علت اصلی پیروزی انقلاب اسلامی، مبانی اقتصادی و یا سیاسی محض نیست تا در گذر زمان به فراموشی سپرده شود بلکه این مهم واقعه‌‌‌ای اعتقادی است که پایه‌های آن نسبت به گذشته مستحکم‌تر می‌شود. 


به گزارش روابط عمومی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی: حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان مرکزی  گفت: از جمله تلاش‌های نظریه‌پردازان سیاسی دنیا این است که در پی آن هستند تا انقلاب ایران را مانند انقلاب‌های دنیا به معرض نمایش گذارده و به نوعی طلوع و غروب برای آن ترسیم کنند؛ غافل از آنکه رکن اصلی انقلاب ایران مبانی اسلامی است که مردم برای آن انقلاب کردند.

 وی ولایت فقیه را رکن دیگر پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان کرد: فلسفه و علت اصلی رخداد عظیم انقلاب اسلامی، اقتصادی و یا سیاسی محض نیست تا در گذر زمان، عادی و به فراموشی سپرده شود؛ بلکه این مهم واقعه‌ای اعتقادی است که پایه‌های آن روز به روز نسبت به گذشته مستحکم‌تر می‌شود.


حجت‌الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: در کنار عناصر تاثیرگذار نقش رهبری و الگوگیری از فرهنگ عاشورا، عنصر مردمی بودن انقلاب چشمگیرتر است و حضور مردم در تمامی مراحل وقوع این رخداد عظیم باعث تقویت آن شده و زمینه ماندگاری و پیشرفت انقلاب را فراهم ساخته است.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین رخداد جهانی است و دهه فجر بهترین فرصت برای خدمت به ارزش‌های نظام است؛ چرا که با یادآوری ارکان ایثار و رشادت‌هایی که در مسیر پیروزی و پیشرفت انقلاب در طول 35 سال رخ داده است می‌توان مردم را در حفظ و صیانت از ازش‌های انقلاب مصمم‌تر کرده و نسل جوان جامعه را در مسیر آن قرار داد.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان، گفت: سالیان طولانی انقلاب‌هایی که در گوشه و کنار دنیا انجام می‌گرفت معمولاً با توطئه‌هایی همراه بود و محکوم به شکست می‌شد؛ اما انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام(ره)، مقام معظم رهبری و به پشتوانه حضور و همت مردم، پیروز و روز به روز بدون کمک قدرت‌های استکبار پیشرفت کرده  به صورتی که هم اکنون در دنیا به‌عنوان یک قدرت بزرگ مطرح است.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری افزود: تجربه موفق انقلاب اسلامی ایران در مقابله با ظلم مستکبران به مردم منطقه و دنیا نشان داد که اگر متحد باشند و تحت امر فرماندهی واحد حرکت کنند، می‌توان در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا ایستاد به طوری که امروز همین تفکر در اذهان عمومی باعث ایجاد موج بیداری اسلامی شده است.


وی با تأکید بر لزوم انتقال دستاوردهای عظیم انقلاب به نسل‌های جوان جامعه، تصریح کرد: بیان دستاوردهای بسیار علمی که در طول سال‌های گذشته علی‌رغم تحریم‌های دشمنان صورت گرفته و اطلاع‌رسانی نسبت به این مهم قطعاً مردم را در ادامه مسیر مصمم خواهد ساخت.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: توجه به اتفاقات بسیار خوبی که در روستاها در ایام پس از انقلاب صورت گرفته، توجه به مناطق حاشیه‌نشین و نیازمندان در قالب بیان خاطرات، سخنرانی، برپایی نمایشگاه عکس همراه با نشاط و جشن پیروزی می‌تواند باعث ماندگاری انقلاب و ثبت خاطرات آن در اذهان مردم و به ویژه نسل جوان جامعه شود.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجراستان در پایان بر لزوم ایجاد شور و نشاط در برپایی جشن‌های انقلاب در دهه فجر تأکید کرد و افزود: برگزاری جشن‌های انقلاب باید به صورتی باشد که از لحاظ شکلی و ظاهری بتوان آن را جشن نامید و اینکه ضمن داشتن شور و نشاط از لحاظ محتوایی نیز بازگو کننده خاطرات و اهداف انقلاب باشد؛ چرا که در کنار هم قرار دادن ظاهر زیبا و محتوای مفید است که باعث ثمربخشی جشن‌های انقلاب خواهد شد.


۹۲/۱۱/۰۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]